ATTENZIONE: I cookies del tuo browser risultano disattivati o stai navigando in modalità anonima. Ciò potrebbe limitare alcune funzionalità del sito.
International Traders - L'altro volto dell'e-commerce
Lunedì 11 Dicembre 2017
Focus

Escrow truffaldini, come riconoscerli ed evitarli.

Mercoledì 22 Ottobre 2008
autore: Redazione InterTraders
Sono ormai centinaia, migliaia nel Web, con i nomi più fantasiosi e i costi in apparenza più competitivi per chi acquista o vende in Rete. Gli escrow truffaldini, ossia quei siti che fingono di offrire servizi di deposito a garanzia (c.d. escrow), sono diventati una vera e propria piaga per l'e-commerce, e dietro la promessa di garantire il buon esito di una transazione, raggirano ormai nelle modalità più disparate imprese e consumatori.

Ma in cosa consiste un servizio di escrow ?
Il termine escrow identifica una particolare figura contrattuale avente ad oggetto un servizio di deposito a garanzia offerto da società terze a chi acquista e vende su Internet; il meccanismo su cui si basa è abbastanza semplice: un acquirente interessato all'acquisto di un bene in Rete versa la somma ad una di queste società che si interpone così tra il primo e il venditore. Il denaro ricevuto viene quindi trattenuto dalla società e versato al venditore solo quando l'altra parte gli avrà comunicato di aver ricevuto la merce e che questa è conforme a quanto promesso dalla controparte.
Come molti sanno, il servizio di deposito a garanzia per eccellenza è quello offerto da Escrow! (Escrow Europa), ma negli ultimi anni le opportunità offerte dal Web hanno determinato un proliferare di nuove realtà concorrenti in grado di offrire agli internauti alternative valide ed economiche per concludere una compravendita on line in tutta sicurezza. Se da un lato, infatti, il ricorso al deposito a garanzia è una scelta solitamente onerosa per le parti, dall'altro sempre più società di escrow hanno iniziato ad offrire volutamente tariffe e commissioni ridotte per invogliare anche chi usa Internet occasionalmente o per transazioni di valore contenuto (dai 70-80 euro in su).

Molti truffatori consapevoli di ciò, hanno deciso di sfruttare il trend in questione, offrendo su un numero sempre maggiore di portali di e-commerce (si pensi a quelli dedicati alla vendita di auto e moto o alle aste on line) beni a prezzi competitivi con "l'apparente" rassicurazione per l'acquirente di turno di poter contare su un servizio di deposito a garanzia da loro consigliato per concludere la compravendita in tutta sicurezza.

Purtroppo, come già avviene per altri tipi di truffa (su tutti il phishing), l'ingenuità di molti cyberconsumatori e l'ingegnosità dei criminali di turno ha portato questi ultimi a perfezionare sempre di più i vari tipi di raggiro, realizzando così finti siti di deposito a garanzia con i nomi (e la grafica) più fantasiosi. Portali che se in alcuni circostanze costituiscono lo "strumento" con cui viene perpetrata la truffa, nella maggior parte dei casi hanno un ruolo meramente "accessorio" quale quello di convincere una potenziale vittima che il venditore-truffatore di turno è in buona fede e la vendita è sicura.
In entrambi i casi dietro il sito di escrow truffaldino altro non vi è che il venditore-truffatore, il quale fingendosi agli occhi dell'acquirente un impiegato di questa fantomatica società, invita la vittima a versare il denaro da trattenere per la transazione.
Il resto della dinamica è cosa nota: una volta incassata la somma, chi ha posto in essere il raggiro fa perdere le proprie tracce e il sito resta on line fino a quando, in seguito alle varie denunce dei truffati, le Forze dell'Ordine o l'hosting provider di turno non lo bloccano.

Quando si parla di siti di escrow truffaldini i più inesperti solitamente immaginano siti abbastanza spartani o elementari, riconoscibili facilmente anche da chi non ha molta esperienza in materia. Purtroppo non è sempre così; la maggior parte dei siti-truffa, infatti, presenta ormai una stuttura particolarmente articolata, accattivante e professionale tale da rivelarne la natura criminale solo dopo un'attenta analisi.

Vediamo quindi come sono generalmente fatti questi finti escrow, esaminandone uno di quelli particolarmente in voga in questo periodo per le transazioni b2c e b2b, tale "TT International Transaction Company" raggiungibile all'indirizzo: http://grittspedition.com (v. immagini a seguire).

Escrow 01


Escrow 02

Come è riscontrabile dalle immagini, il sito in questione si presenta apparentemente intuitivo, professionale e volutamente semplice nei contenuti e nella struttura (con solo 5 sezioni, per di più linkate sia nella parte superiore che inferiore del sito - v. immagini a seguire).

Escrow 03


Escrow 04

Ogni pagina oltre a riportare le informazioni essenziali (molte scopiazzate da autentici e falsi siti escrow) è accompagnata da immagini di auto e moto, quasi a voler suggerire l'uso tipico a cui è destinato il sito ...e il conseguente guadagno a cui mirano i truffatori di turno.

Il link "Contact us" (in alto a destra) porta ad una pagina con le informazioni di contatto della compagnia che gestisce il sito:

Escrow 05

la sede della società titolare (tale "Global Security One"), risulterebbe essere ad Atene; i numeri di contatto, tuttavia, sono falsi così come il numero di licenza concesso -stranamente- da una Camera di Commercio del Regno Unito (del Lancashire).

La conferma che sia tutta una montatura viene ricercando la parola "escrow" sul sito della Camera di Commercio in questione, dove tra i risultati compare il seguente avvertimento:

Escrow 06

praticamente quello che stavamo cercando. Un comunicato rilasciato dall'ente in cui si mette in guardia l'utenza sulla presenza in Rete di falsi siti di escrow che dichiarano di aver ricevuto la relativa licenza dalla ridetta Camera di Commercio, e sul fatto che quest'ultima non rilascia alcuna licenza del genere.

Come visto, analizzando pochi elementi, abbiamo già raccolto dati sufficienti per sospettare del sito; tuttavia, quel che manca è l'ultimo tassello e lo andiamo a ricercare nella home page.

Uno dei metodi più ingenui e scontati per verificare la genuinità di un sito di escrow, consiste nel digitare un "tracking number" (il numero di riferimento della spedizione o transazione) casuale nell'apposito campo presente nel portale. Un sistema quasi sempre inefficace, ma che da banale può diventare utile se chi ha progettato il sito non è proprio un truffatore da manuale.

Nel nostro caso digitando un numero casuale la pagina produce una schermata di errore, un risultato di fronte al quale probabilmente un utente medio penserebbe ad un problema del server (v. immagine a seguire).

Escrow 07

Purtroppo un'analisi del codice HTML della pagina porta a tutt'altra conclusione, ossia che quella schermata di errore è voluta appositamente da chi ha programmato il portale e presumibilmente per confondere le idee alle vittime.
Infatti, digitando alcuni codici come i seguenti:

TRT01A1743
TRT01A3492
TRT01A4588
TRT01A6471


al posto della pagina di errore compaiono delle schermate con tutt'altro contenuto. Si tratta di "tracking numbers" previsti volutamente dai truffatori e comunicati alle varie vittime per far loro credere che le rispettive transazioni sonio realmente in corso ed è possibile monitorarne lo stato.

Per ottenerli ci è bastato sbirciare sempre nel codice HTML della home page, dove un goffo programmino in javascript prevede che solo in presenza di certi "tracking numbers" (aggiunti di volta in volta dai truffatori) debbano comparire finte schermate relative a talune transazioni; qualsiasi altro codice digitato, diversamente, farà comparire la già vista pagina di errore.
Quelli che vediamo visualizzati, pertanto, sono con grande probabilità dati veri di ignare vittime.

Impressionante?
Per niente, a parte l'inesperienza del truffatore; un criminale esperto, infatti, avrebbe usato come minimo un linguaggio di programmazione server-side per occultare tutto il codice.

Mettiamo da parte i tecnicismi informatici e vediamo come quest'ultima leggerezza possa rivelarsi un vero e proprio boomerang per i criminali di turno e un valido aiuto per le Forze dell'Ordine o chi più semplicemente desiderasse in qualche modo tutelare le potenziali vittime dal raggiro operato dal falso sito di escrow.
Come visto, in presenza di una trattativa con l'acquirente, il truffatore rende visibili dei "tracking numbers" ad hoc: numeri a cui vengono associate delle pagine web truffaldine, che riportano ciascuna lo stato di una certa transazione al fine di illudere la vittima sulla veridicità dei vari depositi a garanzia. Ora, proviamo a immaginare che vantaggio potremmo trarne qualora in queste pagine Web fosse presente anche la data della transazione, per la quantità di informazioni che esse riportano sulle vittime, potremmo noi stessi tentare di avvertirle e bloccare il versamento di denaro!

Purtroppo nel falso sito di escrow appena visto non sembra esserci alcun riferimento temporale, ma in molti altri portali truffaldini, al contrario, sì.

Un esempio?
Nel sito Internet di un'altra fantomatica società di escrow, tale "DTM Transports" raggiungibile all'indirizzo: http://dtmtrans-ship.com, abbiamo scoperto un minidatabase di transazioni passate e di altre attualmente in corso:

http://www.dtmtrans-ship.com/track/

in questo caso, se tutti i dati sono veritieri, siamo in presenza di transazioni truffaldine già consumate ...e di altre ancora in corso!

Un dato importante per noi, ma una grave leggerezza per il truffatore che evidenzia l'inesperienza di chi ha progettato il sito in questione.

Lasciamo questo aspetto inquietante e diamo uno sguardo al sito nell'insieme: il layout non è di certo entusiasmante ma ciò che risalta agli occhi è l'immagine in alto raffigurante un camion che apparterrebbe alla compagnia in questione...

Escrow 08

un elemento che farebbe di primo acchito pensare che effettivamente tale "DTM Transports" esiste davvero. Ma chi ci garantisce che invece non si tratti di un fotomontaggio realizzato dallo stesso truffatore ???

Non a caso qualcosa nell'immagine non quadra: nel logo presente sul lato sinistro del rimorchio, infatti, sembra esserci un'anomalia che metterebbe in discussione la genuinità della foto (v.immagine a seguire).

Escrow 09

Abbiamo evidenziato tale anomalia con tre linee verdi numerate; come è evidente, sulla parte sinistra del camion, il lato superiore del logo (linea 2) e la retta corrispondente alla parte superiore del rimorchio (linea 1), non sembrano essere paralleli tra loro (come in realtà dovrebbero essere), il che si giustificherebbe con un fotomontaggio fatto in maniera alquanto affrettata.


Torniamo al sito della "TT International Transaction Company".
Come visto, nel nostro caso, il portale presenta elementi che ne lasciano intuire eloquentemente la natura truffaldina. Siamo stati fortunati. Indubbiamente.
Può infatti accadere di imbattersi in falsi siti di escrow molto più ingannevoli e ben fatti, portali più difficili da smascherare e verso i quali può essere indubbiamente utile ricorrere a criteri di valutazione supplementari e più approfonditi.
Ne elenchiamo a seguire alcuni, precisando come tuttavia, di fronte ad una truffa ben progettata, possano anch'essi rivelarsi insufficienti:

1) interrogare il whois, al fine di risalire ai dati dell'intestatario del sito e valutarne la completezza, la genuinità ma soprattutto controllare la data di registrazione del dominio (i siti truffaldini hanno solitamente date di creazione recenti);

2) ricercare nel web -attraverso un comune motore di ricerca- il nome del sito, le informazioni di contatto in esso presenti e quelle reperite tramite whois, al fine di accertarne veridicità, coerenza e attendibilità;

3) cercare di entrare in contatto diretto oltre che col venditore con chi fornisce il servizio di deposito a garanzia (in caso di truffa solitamente coincidono). Se uno dei due sollecita la rapida chiusura della transazione con le scuse più disparate e fantasiose (motivi di lavoro, scadenza di termini, intoppi o oneri burocratici vari etc) è meglio lasciar perdere e abbandonare la compravendita. Analogamente se ci vengono offerte garanzie particolari come un numero di telefono fisso o la fotocopia di un documento personale, è sempre bene diffidare, evitando di prendere decisioni troppo affrettate;

4) diffidare da partnership che il sito in questione dichiara di vantare con noti sistemi di pagamento o società di spedizione. Se si commercia nei portali di aste on line è bene diffidare dai siti di escrow che si dichiarano affiliati o di proprietà dei primi (a titolo esemplificativo si veda quello a seguire che si spaccia per un servizio di escrow di eBay Inc.).

http://www.ebay-shipping-cargo.com

5) diffidare dai commenti lasciati sui siti in questione da fantomatici acquirenti che si dichiarano soddisfatti del servizio di escrow; se un sito non è conosciuto o da poco tempo on line, è bene diffidare anche da eventuali pareri positivi rilasciati da altri utenti su forum o portali di e-commerce: potrebbero, infatti, essere opera degli stessi truffatori;

6) calcolare il valore dell'intera transazione e le agevolazioni offerte dal venditore o dal sito di escrow. Se il tutto appare troppo allettante o economico è meglio abbandonare la compravendita.

Redazione InterTraders


Hai bisogno di assistenza legale specifica su questa tematica o su argomenti simili legati a Internet?

Se sì, ti invitiamo a consultare le seguenti sezioni direttamente sul sito dello Studio Legale Massa:

In alternativa, puoi contattare direttamente lo Studio ai recapiti indicati nell'apposita sezione "CONTATTACI" (l'assistenza prestata non è gratuita).


Segnala
Stampa
Scroll Up
Home
Ultimi commenti inseriti...
Scritto da Valentina il 22/11/2017 alle ore: 17:40
Ragazzi anche io ho avuto a che fare con il presunto chirurgo, con me era una donna, Manuela Garcia, chirurgo a Granada con la famigliola felice al seguito. Stesso modus operandi e stesse identiche parole come nelle precedenti truffe. Riporto di seguito ciò che mi ha scritto:

Thank you for the interest that you have expressed to my apartment.
However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Garcia Manuela, I am 51 years old and work as surgeon in Granada, Spain.
I have an adorable husband (Eric) and a daughter (Klaudia). Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart.
So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Granada, I work as surgeon and my husband as teacher.
I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free and this allows me to come to Italy to show you the apartment.
For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment.
Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it.
Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails.
The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection.
During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Sincerelly,

Un'altra mail è stata:

The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.
NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month 350 ? + you will be required to pay a security deposit of 500 ? (total 850 ? first month).

This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.

PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thanks

STATE ATTENTI!!!
Scritto da sara il 20/11/2017 alle ore: 14:49
manuela1966garcia@gmail.com

questa è la nuova email di questo fantomatico chirurgo ma sta volta è una donna e si chiama manuela Garcia per un appartamento a bologna in via rimesse a 400 euro mi avete salvato grazie se non fosse per questo sito avrei pagato mi sembrava un'offerta troppo appetibile le modalità sono sempre le stesse che ho trovato nei commenti prima stesse email ha cambiato solo sesso e basta la fregatura è sempre quella
Scritto da Rossella il 18/01/2017 alle ore: 15:49
Stavo per essere truffata anche io !!!!!! E grazie a questo sito mi sono salvata dall essere truffata!!!!! Due gg fa ho risposto ad annuncio su bacheca.it si fa chiamare TAMARA W***** " offre il suo monolocale di 28 mq a Napoli in via Pal**ino 8 chiedendo 300 di fitto conmpreso di mobili e utenze varie...dice di essere inglese chirurgo e ilmarito insegnante di vivere a Madrid con una figlia e un cane labrador di 6 anni , acquistò il monolocale x sua figlia che studiava in quella zona che è effettivamente frequentata da ragazze che seguono universita. Dice di essere stata lei stessa ad essere stata tuffata da un potenziale inquilino che dopo il viaggio da madrid a napoli non si presenta e quindi vuole avere garanzia di ricevere prima i soldi del fitto e poi acquistare il biglietto aereo per Napoli incontrarsi e farti vedere il locale di persona...quindi ti predispone il pagamento con tutti i propri codici iban ect e ti invita a effettuare il pagamento tramite il sito Escrow
Avevo gia predisposto l invio per il pagamento sul suo conto scansionato ricevuta ect...Questa mattina alle 08.10 ho fatto revocare dalla mia banca immediatamente l intero importo che ho ritirato in contanti ( non vi è altro credito sul conto)
Attendo solo che faccia cenno x reclamare i soldi che non vedrà mai da me.......per mandarlo beatamente a Fanc....

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:
1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.
NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.
I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (300 ?) + you will be required to pay a security deposit of 500 ? (total 800 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.
Now, in order to start the transaction I will need the following information you :
a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )
After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thank
Scritto da msr accorsi il 05/09/2016 alle ore: 14:32
Ciao a tutti,
grazie mille, io ho ricevuto questa mail!
Hello,

My name is Linz Sergei and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 55 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via Felice C***ti 22 a, Milano for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 350 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

ora ho capito che è una truffa, grazie a voi!
Buona giornata
Scritto da Carlos Paz il 09/07/2016 alle ore: 11:57
Ciao a tutti, vi allego la email di una o di un truffatore
sempre lo stesso copione....sono al estero, versate i soldi, ect,ect. smascheriamo questi ladri di merda, facciamo tutti qualcosa per denunciarli.


Fabiana Giu****no
12:48 (23 ore fa)

a me
Salve,
Io mi trovo in Regno Unito e preferisco fare la transazione con Airbnb www.airbnb.it , questo per evitare di farmi un viaggio a vuoto in Italia.
La settimana scorsa all'incontro non si presentato nessuno, ho perso tempo e denaro ... e non vorrei ripetizione l'episodio.
Il deposito di garanzia che è di 580,00 Euro pari ad 1 mese d'affitto si deve effettuare all'agenzia Airbnb, saranno loro ad occuparsi di tutta la pratica, quindi la prenotazione sarà effettuata attraverso la piattaforma Airbnb. Loro fanno da garante nella nostra transazione, e questo deposito va tenuto da Airbnb fino all'ispezione dell'appartamento. Le chiavi vi saranno inviate insieme al contratto d'affitto entro 2/3 giorni lavorativi.
Nel caso si trovasse nelle condizioni di non accettare il contratto d'affitto, l'importo totale del deposito di garanzia da voi versato, le verrà restituito dall'agente Airbnb incaricato per la consegna delle chiavi e del contratto.
Io mi devo tuttelare in qualche modo, tenendo conto che l'appartamento è complettamente arredato con mobili ed elettrodomestici il cui valore supera con molto la cifra ricchiesta per il deposito di garanzia.
Ripetere, se lei per un qualsiasi motivo decide di non affitarlo più, l'agente Airbnb incaricato a presentarvi l'appartamento le darà indietro il
deposito di garanzia, se inveve decide di firmare il contratto, il deposito di garanzia verà considerato come pagamento del uno mesi di affitto.
In attesa di una sua decisione invio cordiali saluti.
Juana

Tel: +44**********3
Scritto da daniele il 04/05/2016 alle ore: 11:39
Dr. Bujosa Cesar Jose è il nome di un truffatore che vende auto d'epoca ()cadillac, jaguar, ferrari) e chiede il pagamento con il metodo escrow . attenzione!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Scritto da salvo il 31/03/2016 alle ore: 14:16
stessa situazione dell'affitto sospetto a Roma questa volta in via di Sant'Erasmo, a nome Philip Martin. Anche qui c'è la richiesta di un deposito di garanzia e le mail recitano le identiche parole che ho letto per altri annunci fasulli citati nei commenti.
Scritto da Roberto il 09/02/2016 alle ore: 23:52
Mi sono imbattuto nello stesso annuncio dello stesso dottore che adesso si fa chiamare David Alexander La***n e affitta un appartamento a Roma a Via Francesco Me***o. Vuole 350 euro al mese (prezzo leggermente più basso rispetto alla media di quella zona) e chiede 500 euro di deposito. Ho letto questo sito e grazie a Dio non glieli darò, ma la storia della figlia che ha studiato a Roma è credibile. L'unico dubbio lo avevo per il fatto che Via Francesco Me***o si trova in ultraperiferia, ad Acilia, lontana dalla stazione e da qualsiasi università pubblica e privata, insomma, abbastanza inusuale come abitazione per una studentessa fuori sede.
Scritto da giuseppa il 09/11/2015 alle ore: 15:46
Salve ho messo un annuncio nel quale cercavo un monolocale in affitto a Milano e stamattina mi arriva un messaggio da una fantomatica Sig.ra Katia Gijep ***** che mi diceva che hanno comprato un appartamento in centro per il figlio che doveva studiare a Milano ma poi il figlio aveva ricevuto una borsa di studio in America e quindi affitta vano l'appartamento lei e il marito vivevano nel regno unito e quindi per essere sicura che avevo il denaro per pagare la cauzione di il canone d'affitto dovevo fare jn trasferimento di somma verso un parente o un familiare qualsiasi persona dimostrare che avevo i soldi. Io non l'ho bevuta e ho messo su Google il nome della signora e ho visto che ci sono un sacco di segnalazioni. Ma perché nonostante le segnalazioni queste persone sono ancora libere di truffare altra gente?
Scritto da Fabio Domenico il 05/11/2015 alle ore: 19:36
Attenzione il medico di madrid adesso si chiama David Alexander lawson e adesso "lavora" a Bari spacciando come suo un appartamento in via G****o Pe***ni 22. Stessa prassi....figlia Stefania labrador di 6 anni etc etc etc
Scritto da Angela il 02/11/2015 alle ore: 21:40
Buonasera a tutti. Il truffatore Katia Gijep Ortiz compare a Roma sul sito idealista.it con un monolocale tutto atrezzato a 400 euro al mese (tutto incluso).

Affitto di monolocale in via aurelio galle*****, 17, Mezzo****ino, Roma

Salve,
Il mio nome e Katia Gijep Ortiz.

Prima di tutto voglio scusarmi per il mio italiano,non e cosi buono,perché io vivo in Inghilterra con mio marito e stiamo lavorando nel campo dell'architettura.
Nel 2010 abbiamo acquistato l'appartamento per nostro figlio,che voleva finire i suoi studi presso l'Università,ma alla fine ha ricevuto una borsa di studio presso la Harvard School of Engineering and Applied Sciences negli Stati Uniti.
Il prezzo per l`affitto e di 400 euro mensile per l'intero appartamento + 600 euro(caparra) rimborsabili alla fine del contratto.
Tutte le spese condominiali e le utenze (aqua,luce,gas,internet,) sono incluse nel prezzo.
L'appartamento comprende:Riscaldamento centralizzato,frigorifero,asse da stiro,internet wireless,lavatrice,lavastoviglie,forno a microonde,TV al plasma,ingresso,camera da letto,bagno,cucina,posto auto.
Il contratto sarà fatto per quanto tempo si desidera.
Grazie annacostamacci@outlook.com

*** QUALQUNO MI PUO DIRE IN CHE MODO LO POSSIAMO BECCARE ***
Scritto da Alex il 22/10/2015 alle ore: 22:25
Grazie al sito raga......... tutti quelli di attico. It sono dei farabutti (appartamenti strafighi) e caso vuole che si sono trasferiti tutti in Danimarca o Madrid....... che cosa strana... uno addirittura mi ha mandato alla prima mail la foto del suo passaporto....... Comunque grazie.... Come si fa a bloccare ste me**e?!?!?
Scritto da Alessandro il 16/10/2015 alle ore: 18:41
PARTE 2

TERZA MAIL:
Address of apartment: Via Del Porcellana
Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:
1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.
NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.
I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (350 ?) + you will be required to pay a security deposit of 500 ? (total 850 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.
Now, in order to start the transaction I will need the following information you :
a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )
After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thanks

QUARTA MAIL:
Hi
I registered our transaction to Escrow.
Now please check your Inbox, Spam, Junk, etc ,folders and tell me if you received the invoice.
The payment must be done in 24 hours after you received the invoice.
Let me know asap.
Thanks!

Quindi mi è arrivata una mail da escrow.payment@europe.com con le informazioni relative al pagamento. Questi i suoi dati: Louis Daniel Mo**e, Calle Preciados 11, 28013 Madrid, Spain, louism***e72@gmail.com

Wire Transfer Instruction:

Holder Name:
Escrow Internet Service

Bank Name:
BBVA BANK

Bank Addres :
PASEO DE LA CASTELLANA 81, 28046 MADRID, SPAIN

IBAN:
ES91 0182 1219 **** 0162 ****

BIC Code :
BBVAESMMXXX

Additional Instruction:
Reference Escrow Transaction # 662656 , 475788
Scritto da Alessandro il 16/10/2015 alle ore: 18:40
PARTE 1

Il "chirurgo" spagnolo ci ha provato anche con me per un appartamento a Firenze. Adesso si fa chiamare Louis Daniel Molle, vi riporto le mail che mi ha mandato (mi ha dato anche il suo codice IBAN, quindi se qualcuno è più bravo di me in queste cose, prego di denunciarlo per fermarlo).

PRIMA MAIL:
Hello,
My name is Louis Daniel Molle and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 72 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via Del Porcellana Firenze,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.
The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 350 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)
Minimum rental period is 2 months.
P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

SECONDA MAIL:
I greet you again,
And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Louis Daniel Molle, I am 72 years old and work as surgeon in Madrid, Spain. I have an adorable wife Angelika Molle and a daughter Stefania Molle.Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as surgeon and my wife as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money. I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours
Scritto da Caterina Cataldo il 12/10/2015 alle ore: 23:34
Grazie a voi non mi sono fatta incastrare da questi delinquenti, state attenti ad una certa MAUDE F***** dice di essere tedesca e dovrebbe affittare un appartamento bilica le in via natale del grande a Roma . Per fortuna io sono romana e sono andata a verificare se effettivamente ci fosse una signora con quel nome che affittasse. La signora esiste ma ci abita nell'appartamento!! State attenti a rentpayment. Mi raccomando se vi chiedono i soldi prima di vedere l'appartamento, diffidate
Scritto da Beatrice il 04/10/2015 alle ore: 19:05
Ciao a tutti! Meno male che esiste questo sito.
Sapete dirmi qualcosa di un certo Rikke Sve**sen? Ho anche altre nomi : Laura O**i, Vanessa Br**n.
Cosa mi dite del servizio AirBnB?

Inoltre ho ricevuto le stesse mail che avete scritto voi da Linda Bronner e Christa Dreher (entrambe a Dusseldorf), Daniel Gaston Gassis (il chirurgo di Madrid).

Grazie mille!
Scritto da Robi il 03/10/2015 alle ore: 21:34
Attenzione a Mariel Oester! Stesse mail che ho letto qua, appartamento a Firenze.
Scritto da katte il 02/10/2015 alle ore: 15:11
Attenzione, ha cambiato nome adesso è Julia Sawick.
Stessa mail
Thank you very much for the information.
I will inform you about how this service works. As I said before, you will need to deposit into RentPayment bank account the money for 2 months (1 month warranty+1 month of rent= ? 1300), so they can proceed with the shipping and you will receive the keys and the contract.

I will explain you step by step how RentPayment service works:

- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RentPayment office and make all the arrangements.
- RentPayment will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will have to make the transfer into their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in about 2-3 working days at your address. Then,you will go together with their agent to see the apartment and you will have a period of 48 hours to decide if you keep it or not.

If you don't like the apartment by any reason, the agent will give you the money back or send it to your account, and you will send them the package back to return me on my expense.
All this time the company will keep the money in holding, I will receive them only after the contract is signed!

If you agree then, you need to forward me your shipping name and address so I will be able to make all the arrangements with RentPayment.

Thanks and hope to hear you soon.
Sincerely
Julia Sawick
Scritto da Bruno il 29/09/2015 alle ore: 23:46
Attenzione a Christa Dreher (christa.dreher3@yandex.com) Bologna - Via ***** ***** ***** 6, stesse email che avete postato. Grazie per i vostri commenti che mi hanno fatto scoprire la truffa.
Vi allego le email per dare una mano a tutti ed evitare di essere truffati:

PRIMA EMAIL
Ciao, preferisco rispondere in inglese perché il mio italiano non è molto buono..

My name is Christa Dreher. I'm a 48 years old German woman and I worked in the last year as an engineer in Bologna. Now I'm back to Dusseldorf and I'm planning to settle down in my hometown. This is the reason why I rent my flat located on Via Luigi Carlo Farini 6, 40124 Bologna.
The rent is 450 ? per month s all the utilities(water,electricity,gas). It's completely furnished and equipped!

The only inconvenient is that I'm the only person who has the keys of the apartment and I'm in Dusseldorf now but I have a solution to solve this problem, so you can move in the flat when you receive the keys me.

Thanks and hope to hear you soon.

Sincerely,
Christa

SECONDA EMAIL
Hello Bruno,
The apartment is available, you will only have to receive the keys and contract to check it. In order of that,I've found a way for us to complete the deal 100% safely and fast, so you will receive the keys in less than 3 days. The solution I've chosen is provided by RentPayment company; they handle rentals for people who are unable to solve them alone, which are abroad etc., so they will take care both the delivery and payment issues.

Regarding the monthly payments I want to receive them in my personal bank account,so I hope that it's for you.

I would like to know more details about you. This just to know us better, it's important for me to know who will live in my flat.
I think you can understand me.. and finally I request money for 1 month of rent + 1 month warranty.

Thanks and hope to hear you soon.

Kind regards,

Christa Dreher
Scritto da Cat il 29/09/2015 alle ore: 09:12
Buongiorno, ora si fa chiamare Grizelda Arft. Stessa storia e stesse email che avete ricevuto tutti voi (esatte parole) per un appartamento a Milano. Gli scambi di email mi avevano insospettito e i vostri commenti sono stati utilissimi. faro' denuncia sperando che qualcuno possa fare qualcosa


"Hi,
I will explain you step by step how RentPayment service works:

- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RentPayment office and make all the legal arrangements.
- RentPayment will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer into their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in about 2-3 working days at your address. Then,you will go together with their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.

If you don't like the apartment by any reason, the agent will give you the money back or send it to your account, and you will send them the package back to return me on my expense.
All this time the company will keep the money in holding, I will receive it only after the contract is signed!

If you agree then, you need to forward me your shipping name and address so I will be able to make all the arrangements with RentPayment.

Thanks and hope to hear you soon."
Scritto da claudio il 21/09/2015 alle ore: 01:03
Hello,

My name is Ben Natan Avishay and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 63 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via Ss Cosma E Damiano 27a Trento,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

iL CHIRURGO DI MADRID COLPISCE ANCHE A TENTO
The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 420 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Raul il 19/09/2015 alle ore: 15:16
Apparso anche a Trento due giorni fa, con annuncio su subito.it Attenzione!!!
Scritto da Flofl il 13/09/2015 alle ore: 17:27
Credo che sia lo stesso con un nome diverso... a Roma stavolta! Grazie perchè io stavo andando oltre!

Hello,

My name is Ben Natan Avishay and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 63 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via Tuscolana 909 Roma,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 450 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Roberta il 05/09/2015 alle ore: 02:15
 Buonasera
Il chirurgo è anche a Roma !!!!! Cambia il nome ma la sostanza è la stessa...
Di seguito la 1' mail
Che gente ignobile!!!!!


My name is Ben Natan Avishay and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 63 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in via Giuseppe Donati, Roma,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

     The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 350 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.
D

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Serena il 02/09/2015 alle ore: 11:42
Ora la truffa viene da Ben Avishay e ha scritto le stesse mail per un apt a Padova via redipuglia 18 ben.avishay63@gmail.com
Scritto da Maria R. il 28/08/2015 alle ore: 11:24
Ragazzi, vedo che siamo in molti sulla stessa barca.
L'egregio str***o di un Signor Gibson Robert Burns ha cercato di truffare senza successo anche me, proponendo uno spazioso monolocale ad un prezzo ottimo (380 euro) in via Piazza Bonsanti. Il signorino facendo il suo solito copia e incolla come ho letto nei commenti precedenti, mi ha chiesto alla fine di fare una transazione di 880 euro (380 più cauzione di 500 euro) tramite Escrow, e ha avuto anche la faccia tosta di dirmi tante di quelle cazzate (del tipo: ho dei giorni liberi e posso incontrarti a Firenze, guarda caso proprio nel periodo in cui ero lì, ribadendomi dei suoi affari familiari, ovvero moglie, figlia e cane, in maniera quasi insana) come se volesse farsi un alibi in vista di qualche suo reato).
Quando avete a che fare con internet, qualunque sia il proposito, siate scettici, sempre!
Scritto da sara il 27/08/2015 alle ore: 16:23
Altra truffa sempre a firenze

Salve,

Il mio nome e Katia Gijep Ortiz.

Prima di tutto voglio scusarmi per il mio italiano,non e cosi buono,perché io vivo in Inghilterra con mio marito e stiamo lavorando nel campo dell'architettura.

Nel 2010 abbiamo acquistato l'appartamento per nostro figlio,che voleva finire i suoi studi presso l'Università,ma alla fine ha ricevuto una borsa di studio presso la Harvard School of Engineering and Applied Sciences negli Stati Uniti.

Il prezzo per l`affitto e di 400 euro mensile per l'intero appartamento + 600 euro(caparra) rimborsabili alla fine del contratto.

Tutte le spese condominiali e le utenze (aqua,luce,gas,internet,) sono incluse nel prezzo.

L'appartamento comprende:Riscaldamento centralizzato,frigorifero,asse da stiro,internet wireless,lavatrice,lavastoviglie,forno a microonde,TV al plasma,ingresso,camera da letto,bagno,cucina,posto auto.

Il contratto sarà fatto per quanto tempo si desidera.

Appartamento sito in via gaetano milanesi e pubblicizzato su attico.it mail di riferimento è laurenziocasamitti@outlook.com
Scritto da sara il 27/08/2015 alle ore: 16:21
Attenti anche a firenze!! Mail ricevuta oggi nel pomeriggio Hello,

My name is Gibson Robert Burns and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 74 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment Via TANUCCI in Firenze for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 420 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Piero il 27/08/2015 alle ore: 16:13
Grazie a tutti, il MALEDETTO Robert Gibson ci ha provato anche con me...a Modena, attenti anche lì!
Scritto da Angel il 26/08/2015 alle ore: 22:53
Ti consiglio di fare comunque una denuncia cautelativa. C'è un rischio concreto che i dati vengano riciclati per annunci simili, nel senso che il tuo nome venga usato al posto del nome del finto venditore ma all'estero dove non posso verificarne subito la veridicità...
Scritto da Emi il 25/08/2015 alle ore: 20:32
Sono stata vittima anche io del bugiardo chirurgo Robert Gibson da Madrid. Affitta monolocale a Firenze, Porta al Prato, prezzo stracciato, tutto compreso... Abbiamo comunicato per due gg, le mail sono sempre le stesse, descrizioni della familgia ecc. Io ho detto di me, i miei dati...

Mi ha convinta in qualche modo, sono andata in banca e ho fatto bonifico, poi tornata a casa col dubbio, ho continuato a fare ricerche e ho letto (grazie a Dio) queste testimonaianze.
Sono corsa in banca, ho fatto in tempo a bloccare il trasferimento.
Ora lui mi chiede se è stato effettuato, se ho ricevute ecc...
Non so se denunciare o lasciarlo stare, ha i miei dati...


Scritto da Luigi il 25/08/2015 alle ore: 15:06
Ho appena ricevuto la stessa mail ricevuta da CLAUDIA da parte del "chirurgo". Anch'io cercavo appartamento in Bologna per mia figlia........grazie per l'aiuto
Scritto da claudia il 25/08/2015 alle ore: 11:50
buongiorno. mio figlio cerca appartamento a Bologna in affitto e arriva mail da chirurgo inglese che vive a Madrid. stessa mail segnalata da voi.
mi sto attivando per segnalare la truffa alla polizia postale.
grazie per l'informazione !
Scritto da Dasha il 22/08/2015 alle ore: 22:42
Ragazzi grazie! avete salvato i miei soldi.Ecco cosa mi ha scritto.

I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Gibson Robert Burns, I am 74 years old and work as surgeon in Madrid, Spain. I have an adorable wife Angelika Gibson and a daughter Stefania Gibson. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as surgeon and my wife as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money. I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours
Scritto da Dasha il 22/08/2015 alle ore: 19:18
Grazie mille ragazzi!!!anche a Bergamo un certo chirurgo spagnolo Gibson Robert "affitta" un trilocale. Ha scritto esattamente le stesse email! Che bastardo, vergognoso!! Per fortuna avete trascritto il contenuto delle mail, vi ringrazio tantissimo!!!!
Scritto da bassP il 22/08/2015 alle ore: 14:45
Occhio ha cambiato nome il chirurgo!

Hello,

My name is Gibson Robert Burns and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 74 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment Via di Corticella 22, Bologna, for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.
Scritto da Angelo custode il 21/08/2015 alle ore: 21:09
CARRIE WILLIAM un altro pseudo chirurgo offre appartamento a Como . a tutti i comasco occhio all' annuncio per casa in via canturina l' appartamento non c'è non inviate soldi
Scritto da Giovanni il 12/08/2015 alle ore: 09:16
Attenzione a dott marx christine stavo acquistando un set lego .su annunci. It. Stesso annuncio a Milano Torino Roma. Dopo una ricerca ho trovato questo sito è mi ha confermato i miei timori. Grazie a alimont. Giuseppe. Cristian. Gio
Scritto da Giovanni il 11/08/2015 alle ore: 06:07
Oggetto : marx christine. Stavo cercando un set lego 10179 su annunci.it e mi risponde questo fantomatico studio di implantologia dentale tedesco .la cosa mi ha insospettito e scopro che lo stesso articolo si trova a Torino Milano Roma. La trattativa è attualmente in corso ma ho deciso di lasciare perdere. grazie a questo sito e a Giuseppe , Cristian , alitom . Un saluto gio
Scritto da Fortuna il 08/08/2015 alle ore: 21:29
Attenzione un fantomatico DOTT.ROBIN MILLER sta offrendo un appartamento a Como. Occhi aperti
Scritto da Mamy il 08/08/2015 alle ore: 20:28
Ragazzi ROBIN MILLER sta colpendo anche a como attenti attenti attenti
Scritto da Robin hood daisy mill il 08/08/2015 alle ore: 19:43
Per il suo appartamento a Bologna ero vicino a pagare anch' io, ma grazie a questo forum che mi ha salvato. Grazie ragazzi
Scritto da Robin hood daisy mill il 08/08/2015 alle ore: 19:32
anche io di bologna, di seguito i sui messagi sono le stessi:
Hello,

My name is Robin Miller and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 62 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via di Corticella 22, Bologna,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 400 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the appt

---------------------------------------------------------------------------------------

Address of apartment: Via di Corticella 22, Bologna

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (400 ?) + you will be required to pay a security deposit of 500 ? (total 900 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thanks
Scritto da Ermete il 05/08/2015 alle ore: 23:56
Grazie a tutti per aver condiviso le vostre esperienze. Mi avete risparmiato una fregatura... Mi sono insospettito mentre stavo per fare un acquisto su subito.it. Il venditore mi ha proposto il pagamento con www.transcargo-gr.0fees.us
Scrive da feder***1984@gmail.com
100% truffa!
Per fortuna che esistono siti come questo!
Grazie!
Scritto da milano il 05/08/2015 alle ore: 19:11
Grazie per i vostri commenti! mancava poco è ci sarei cascata anch'io. Robin Miller affitta un'appartamento anche a Milano ...
Scritto da caterina il 05/08/2015 alle ore: 10:23
il suadente d miller ha contattato anche me tramite il sito ATTICO.IT per un appartamento in via dalmazia a roma.
Possibile che non c'è modo di fermarlo??
Scritto da matilde il 04/08/2015 alle ore: 23:47
Grazie a tutti, io sono spagnola e su casa.it c'è l'annuncio di un'appartamento a ROMA, invia la mail e dice que abita a Madrid, anch'io, sarebbe stato divertente sapere le scuse per non trovarci qui. Meno male che esiste la possibilità di informarsi sulla vostra pagina. State attenti. Grazie ancora
Scritto da andrea il 04/08/2015 alle ore: 14:37
eccolo a roma per tentare di affittare un appartamento in zona marconi..


Hello,

My name is Robin Miller and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 62 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in via Giuseppe Veronese, Roma ,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 450 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Martina il 01/08/2015 alle ore: 10:22
ciao, io stavo per essere truffata da Robin Miller ma per fortuna mi sono imbattuta in questo articolo. Come faccio a denunciare questa gente? Ancora non ho risposto alla sua ultima mail.
Scritto da Mirko il 31/07/2015 alle ore: 04:14
All' ultima persona che ha commentato che ha detto di aver inviato i soldi a un conto BBVA, mi contatti che in questo momento sta cercando di raggirare me, se riesco ad avere il numero del conto si può denunciare, almeno lo fermiamo. La mia mail è vistadipunto@gmail.com
Mirko
Scritto da peppe il 27/07/2015 alle ore: 23:38
Anch'io raggirato da Robin Miller con le stesse modalità degli altri utenti. Purtroppo ho inviato ?800 tramite Escrow e la banca segnalatami da lui era una BBVA di Madrid. Domattina andrò alla mia banca ancora prima dell'apertura per cercare di bloccare l'invio del denaro. Mi aveva attirato con un appartamento in pieno centro a Bologna per ?300 con tutti i servizi e spese condominiali incluse. E gli avevo pure proposto di dargli i soldi senza intermediari...
Quando vedete offerte troppo allettanti verificate tutto prima di mandar soldi
Scritto da Irene il 27/07/2015 alle ore: 17:04
Il "Signor" Robin Miller ha provato a fregare anche me in data 27.07.15 proponendo in appartamento nel centro di Modena a prezzo stracciato. Ovviamente prima di vedere l'appartamento richiedeva l'invio di 850? tramite escrow per verificare la mia serietà. Se avete dubbi chiedetemi pure.
Scritto da Emanuele il 26/07/2015 alle ore: 14:07
appartamento centro Cagliari 400? tutto compreso, invio mail per info sull'appartamento e.... ecco rispondere l'insegnante di medicina Robin Miller...
posto la risposta:
My name is Robin Miller and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 62 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment Via Niccol? Machiavelli 3, Cagliari, for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.
The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 400 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)

Minimum rental period is 2 months.

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

PER FORTUNA NON SONO PROPENSO ALL' E-COMMERCE E PRIMA DI INVIARE DEI SOLDI A PERFETTI SCONOSCIUTI CI PENSO BENE,,, INFATTI ANCHE NEI MINIMI ACQUISTI CERCO SEMPRE IL PAGAMENTO AL CONTRASSEGNO...
STATE ATTENTI E GRAZIE DELLE SEGNALAZIONI
Scritto da Alessandro il 26/07/2015 alle ore: 01:00
Stavo rischiando anche io... avevo trovato un appartamento a modena a 350 euro con tutte le utenze incluse, e solo 500 euro di caparra. Un trilocale in una bella zona di Modena, troppo bello! Allora ho mandato il messaggio dicendo che mi interessava, mi ha risposto un certo robin miller, chirurgo in spagna etc... come descritto sopra. Allorché ho risposto che mi interessava e se potevo vederlo, e mi è arrivata una mail dove c era scritto le stesse cose che avete descritto voi.
Io preferisco evitare cose fatte tramite internet, mi sono limitato a dargli nome e cognome dicendo che nell' appartamento dovevo solo viverci io, ma che prima di affittarlo l' appartamento lo volevo vedere. Sicchè la cosa ha cominciato a puzzarmi, ho indagato su internet e alla fine ho scoperto l' amara verità. A questo punto spero solo di non rischiare qualcosa ad aver dato il mio nome e cognome...spero solo questo...
Scritto da Simone il 23/07/2015 alle ore: 12:14
Altro caso recente per l'affitto di un appartamento a Torino in via San Da**azzo al numero 16

Fare estremamente attenzione:

Segue il contatto stabilito:

I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Robin Miller, I am 62 years old and work as surgeon in Madrid, Spain. I have an adorable wife Angelika Miller and a daughter Stefania Miller. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as surgeon and my wife as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money. I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours
Scritto da Gregorio il 21/07/2015 alle ore: 23:20
Anch'io ho trovato un annuncio troppo "bono" su subito.it. Sono un agente immobiliare, e semplicemente mi sembrava troppa roba. Ho ricevuto le stesse email (surgeon, teacher, Madrid, ecc.). Era molto credibile - alcuni piccoli dettagli però non mi tornavano. Uno con un italiano perfetto su subito.it, perché risponde solo in inglese? Perché non risponde ad alcune domande? E poi tutti questi dettagli sulla sua famiglia... 'sti c***i?

Poi ho trovato alcuni piccoli errori di grammatica anche nel testo inglese (Robin Miller si chiamava...).

Alla fine gli ho chiesto di comunicarmi il suo codice fiscale, ed è sparito. UN CONSIGLIO per tutti: sul sito dell'Agenzia delle Entrate, con il codice fiscale ed inserendo anche la città in questione, potete controllare se uno davvero ha dei beni immobiliari o meno!

E poi magari un altro consiglio: andate a suonare nel palazzo, o chiedete all'amministratore del condominio, se un tale tizio esiste davvero. Sono cose pallose, ma vi risparmiate una brutta esperienza.

PS. l'annuncio riguarda un appartamento in via Borra, ** a Livorno!
Scritto da Morty il 21/07/2015 alle ore: 12:50
Ho rischiato anche io la truffa!!! avevo trovato un appartamento in corso sempione a 500 euro mensili...troppo bello in effetti per essere vero. Una delle cose sospette è che fornivano un indirizzo mail poi rispondevano con un altro, tutti seguiti da un codice numerico come marc********de832@outlook.com...
Ho fatto ricerche immagini di nmi e di indirizzi ma non trovavo nulla di storto, ho chiesto un documento e un riferimento di un social e mi è stato inviato un passaporto corrispondente ai dati...ma non rispondeva mai a tutte le mie domande e anche questa cosa destava sospetta...non gli avrei mai dato i miei soldi ma gli avrei proposto un'altra soluzione, chissà cosa avrebbero risposto...poi ho trovato questo sito e ho fermato tutto e anche quel piccolo spiraglio che mi facesse pensare che poteva essere vero, si è chiuso.

1. "Hello,

My name is Robin Miller and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 62 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in Via Losanna 12, Milano ,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 500 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt"


2. "I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Robin Miller, I am 62 years old and work as surgeon in Madrid, Spain. I have an adorable wife Angelika Miller and a daughter Stefania Miller. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as surgeon and my wife as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money. I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours" ecc....

Scritto da sa' il 03/07/2015 alle ore: 03:40
MILANO
ci ho sperato fino all'ultimo, ma il tutto puzzava. l'appartamento in questione è in viale br*nta **, trovato su attico.it. la donna, una designer, ha scelto la ren***yment company per 'tutelarci' entrambe.. peccato che, grazie alla ricerca immagini, a questo sito e ai miei cari amici, ho scoperto che l'appartamento, su un altro sito, aveva una metratura di 70mq (invece dei 45 a me descritti) e che, nonostante lei mi avesse detto di essere appena rientrata a dusserdolf, è in affitto da oltre un anno, ma ovviamente a notte e non per lunghi periodi. inoltre le foto corrispondono ad un appartamento in affitto anche a udine. bellali, ho risparmiato i miei bei 1460pleuri.
ps ren***yment company ha un ottimo sito, ma nato nel 2015. 'controllare la data di registrazione del dominio (i siti truffaldini hanno solitamente date di creazione recenti)'. tac.
allego foto dell'appartamento in questione:
http://www.friendlyrentals.com/it/appartamenti/milano/appartamento-8141-226.htm
In bocca al lupo!
Scritto da luigi il 03/07/2015 alle ore: 01:32
Nuovo tentativo di truffa a Firenze. Ora si fa chiamare Freya Mar**nn.
Vi allego le tre mail inviatemi. Alcune sono identiche alle altre. Per giunta per questo annuncio pubblicato su Subito.it per soli 15 min (un appartamento inizialmente in p.zza SS.Annunziata e poi in via dei servi **, numero civico che da google map si vede corrisponde ad un negozio) ero stato inizialmente contattato dal fantomatico dott.evan spencer che mi ha inviato la stessa mail che ho ritrovato nel vostro forum:

Hello,
My name is Evan Spancer and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 57 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in via dell' oriuolo, Firenze,for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.
The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 350 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)
Minimum rental period is 2 months.
P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

MAIL 1 DA FREYA MARTINN
Salve sono Freya, io sono tedesca. L'appartamento sito in Via dei Servi 31 è ancora disponibile. Come si può vedere è in ottime condizioni, molto pulito e ben tenuto.E 'la prima volta che sto affittare questo appartamento.
L'affitto è di ? 450/ mese con tutto incluso.
In attesa di una vostra risposta vi ringrazio per l'attenzione.
Cordiali saluti
Freya Martinn
Ps: preferisco rispondere in inglese perché il mio italiano non è molto buono

MAIL 2 DA FREYA MARTINN
Thanks a lot for answering in English! I'm in Dusseldorf now, due to my job.The company I work for they have projects all around the world so most of my time I'm traveling.
I'm not willing to return to Italy soon, so the apartment is available for long term.
The apartment is free in this moment, you will only have to receive the keys to check it and see if you like it. In order of that, I've found a way to complete the deal safely and fast so you will receive the keys in less than 3 days.
The solution I've chosen is provided by a company called RentPayment; they handle rentals for people who are unable to solve them alone, which are abroad etc., so they will take care both the delivery and payment issues.
Regarding the monthly payments I want to receive them to my personal bank account, so I hope it will be no problem.
I would like to know more details about you. This just to know us better, it is very important for me to know who will live in my apartment because I want a good person.
I think you can understand me.. and finally I request money for 1 month of rent + 1 month warranty.
Looking forward to your reply,
Sincerely,
Freya Martinn

MAIL 3 DA FREYA MARTINN
Thank you very much for the information. The correct address is Via dei Servi 31, 50121 Florence.
The price is ? 450 per month including all the expenses(water, electricity,gas and condominium fees). I was thinking to make a standard contract(4+4 years), or an annual one would be also fine.
I will inform you about how this service works. As I said before, you will need to deposit into RentPayment bank account the money for 2 months (1 month warranty+1 month of rent= ? 900), so they can proceed with the shipping and you will receive the keys and the contract.
I will explain you step by step how RentPayment service works:
- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RentPayment office and make all the arrangements.
- RentPayment will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will have to make the transfer into their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in about 2-3 working days at your address. Then,you will go together with their agent to see the apartment and you will have a period of 48 hours to decide if you keep it or not.
If you don't like the apartment by any reason, the agent will give you the money back or send it to your account, and you will send them the package back to return me on my expense.
All this time the company will keep the money in holding, I will receive them only after the contract is signed!
If you agree then, you need to forward me your shipping name and address so I will be able to make all the arrangements with RentPayment.
Thanks and hope to hear you soon.
Sincerely,
Freya Martinn

OCCHI APERTI RAGAZZI!!!!!!!
Scritto da Simona il 29/06/2015 alle ore: 16:19
Ciao ragazzi... PURTROPPO ho trovato solo adesso questo sito...sono stata truffata alla grande... Si tratta sicuramente della stessa tipa di cui parla Domenico.
Una certa ANDREA STA**ER che vende un appartamento a GENOVA a 400 euro tutto incluso. Lei vive a DUSSELDORF e si e' affidata alla compagnia Rent**yment.
Ed io... per fretta, ingenuita' e presa da altri seri problemi familiari HO PAGATO 800 euro... e ne volevano degli altri 800!!!!
Scritto da Simona il 29/06/2015 alle ore: 11:43
Ciao ragazzi...stavo e sto tutt'ora cercando un appartamento a Genova...e purtroppo... CI SONO CASCATA!!!!
La tizia si chiama ANDREA STA**ER e si e' affidata anche lei alla compagnia Ren***yment Escrow.

Ren***yment securely holds your rental payments and security deposits in a neutral account until you arrive to the property.
When Buyers and Sellers do not know each other, they need a third-party they can trust to reduce the potential risk of fraud and deception. Ren***yment is a licensed escrow service company, regulated by governmental agencies, that acts as a trusted third party by collecting, holding and disbursing funds according to Buyer and Seller instructions. Ren***yment provides protection for both Buyer and Seller. Buyers receive and inspect the merchandise before the Seller is paid. Sellers receive their money if the Buyer accepts the merchandise.
Important Delivery Information
Scheduled Delivery: 19-June-2015

Deion of Goods: Apartment Keys and Rental Contract verified signed by the Sender. Owner of the apartment in: Via Corsica #, 16128, Genova, Italy.
All the papers are double checked.
Shipment Information
Ship :
First Name: Andrea
Last Name: Sta**er
Address: #
City: Düsseldorf
Zip Code: 40227
Country: Germany


Payment Detail
Amount: EUR 800.00 (1 month in security deposit + 1 month of rent)

Payment Method: Bank Transfer

Shipping Costs: Paid by the Owner
Ren***yment Bank Account
Bank: Postbank
Address: Kalkumer Str. 70, 40468, Düsseldorf, Germany
Account holder: Robert KUCKA (R.P.)
IBAN: DE97 1001 0010 0518 3051 14
BLZ: 10010010
Account no: 518305114
BIC: PBNKDEFF

*NOTE: The transfer must be made within 48 working hours after you will receive this payment notification Ren***yment.

The transaction was registered Germany and the payment must be sent to our bank account to Ren***yment.

Once the transfer is made, please forward us the following information:
- Sender's Name and Address
- Paper Scan of the bank
- Amount sent

*NOTE: The Buyer has the right of a fully refund of the deposit in case of any plausible reason or if the property is not as in the deion. The money will be refunded by our Agents in the same day.

Discover more about Ren**yment:
Visit Ren***yment.com


Ho pagato 800 euro...e come se non bastasse dopo 3 giorni mi richiedono altri 800 euro come deposito per il pacchetto da mandarmi a casa, contenente le chiavi e il contratto....Li mi sono insospettita e mi sono informata su internet, cosa che avrei dovuto fare molto prima!!!!
Purtroppo sono stata ingenua e frettolosa..avendo altri problemi seri a cui pensare mi sono fatta fregare alla grande!
Scritto da Filippo il 28/06/2015 alle ore: 23:42
Nella ricerca di un appartamento a Firenze anche io mi sono imbattuto in questa fantomatica tedesca giramondo ... Se può interessare oggi dice di essere per lavoro a Düsseldorf e di chiamarsi Nicole .... Stessa mail, stessa metodologia di consegna delle chiavi stessa porcata !!!!!!! Mi sono stranito della mancata proposta di sottoscrivere un contratto e della presenza di un posto auto in via dei serragli n. ** ...... Grazie a tutti !!!
Scritto da Jeany8it il 25/06/2015 alle ore: 21:12
Ciao,
Ho letto i vostri commenti e anche io ero alla ricerca di un appartamento a Firenze. Anche a me è capitata una tedesca Magda Drep** e mi ha mandato la stessa identica email che spiegava cosa dovevo fare. La società intermediaria era: RentPayment. Ho pensato caspita ma se devo vedere un appartamento prima devo sborsare i soldi non ne vale la pena mettere a rischio tutti quei soldi. Sono stata fortunata se era robba di Hi-Tech o altro ci sarei cascata. Grazie a tutti per condividere le vostre esperienze, cosi sto più attenta!
Scritto da Baro il 22/06/2015 alle ore: 16:52
Per Fortuna che sono finito in questo sito, stavo per pagare una bellissima bicicletta da 1600? trovata su pia*****ici.it, ci siamo scambiati una decina di mail, mi ha pure mandato foto dettagliate della bicicletta una Specialized Verge, io diffidando ho chiesto come fare il pagamento, lui mi ha proposto una soluzione di deposito della BRT CARGO GROUP, ho controllato l'iban viene dalla polonia, lui dice di stare in scozia.

Grazie ragazzi dobbiamo fermare questi luridi!!!
Scritto da Silvia il 12/06/2015 alle ore: 22:08
In meno di una settimana trascorsa a cercare appartamenti in affitto a Torino mi hanno contattata: Evan Spa**er, insegnante di medicina di 57 anni che vive in Spagna; La tedesca Alice Pfin**ten che lavora per una compagnia tedesca non chiara e per cui deve viaggiare molto; la tedesca Maria Pare**en che si è trasferita a Berlino con la famiglia, dopo aver chiuso con un negozio di abbigliamento a Torino.

Diffondete la voce a chiunque stia cercando appartamenti!!
Scritto da Stefano il 10/06/2015 alle ore: 07:40
Detrell Wright ancheva Roma dove su attico.it c'è un annuncio che affitta in via Orvieto Roma.
Scritto da Francesca il 06/06/2015 alle ore: 11:24
Ciao a tutti!!! Vi ringrazio per le vostre testimonianze!! Stavo per cascarci anche io...per fortuna mi sono insospettita e ho approfondito!!!

Io ho trovato l'annuncio su casa.it per un affitto a Torino. L'annuncio ora è stato rimosso. Le mail che ho ricevuto sono le seguenti da wrightdetrell@gmail.com

Mail 5/06/2015

Hello,

My name is Detrell Wright and I'm a surgeon and teacher of medicine, I have 57 years old, I live in Madrid, Spain. I bought the apartment in via arcivescovado 2, Torino, for my daughter Stefania in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 400 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)
Minimum rental period is 2 months.
P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

Mail 6/06/2015

I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Detrell Wright, I am 57 years old and work as surgeon in Madrid, Spain. I have an adorable wife Angelika Wright and a daughter Stefania Wright. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as surgeon and my wife as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money. I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours

SPERO DI ESSERE STATA UTILE!!!




Scritto da domenico il 02/06/2015 alle ore: 19:09
salve a tutti,
stessa esperienza per me, per fortuna non ho iniziato alcuna transazione.
Stavolta per si tratta di un annuncio per un bel appartamento in centro a Bologna, box auto, tutto compreso.
La proprietaria dice di vivere in Germania, a Dusseldorf e di lavorare per una grande società non ben specificata.

ecco la mail nella quale mi spiega come funziona il servizo di RentPayment:

I will inform you about how this service works. As I said before, you will need to deposit into RentPayment bank account the money for 2 months (1 month warranty+1 month of rent= ? 900), so they can proceed with the shipping and you will receive the keys and the contract.

I will explain you step by step how RentPayment service works:

- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RentPayment office and make all the legal arrangements.
- RentPayment will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer into their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in about 2-3 working days at your address. Then,you will go together with their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.

If you don't like the apartment by any reason, the agent will give you the money back or send it to your account, and you will send them the package back to return me on my expense.
All this time the company will keep the money in holding, I will receive it only after the contract is signed!

If you agree then, you need to forward me your shipping name and address so I will be able to make all the arrangements with RentPayment.

Thanks and hope to hear you soon.

Sincerely,
A***e Fessel
Scritto da Leo il 07/05/2015 alle ore: 01:33
Per fortuna ho trovato questo sito. Annuncio su subito di un appartamento a Torino, attenti!!!! Ecco l'e-mail:

Prima mail:
Good evening!,
My name is Rachael Ace***o and I'm a surgeon and teacher of medicine at UV, I have 57 years old, I live in Valencia, Spain. I bought the apartment in Via Vincenzo Vela 35, Torino, for my daughter Klaudia in 2012, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.
The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 400 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 500 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)
Minimum rental period is 2 months.
P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

Seconda mail:
I greet you again,
And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
First, a few details about myself : My name is Rachael Acevedo, I am 57 years old and work as surgeon in Valencia, Spain. I have an adorable husband Eric and a daughter Klaudia. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Valencia, I work as surgeon and my husband as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.
So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Sincerely yours
Scritto da Giacomo il 05/05/2015 alle ore: 21:16
Ragazzi anche io stavo per essere raggirato.
Un annuncio su subito.it di un appartamento a Bologna in via Zamboni ***!!! 400 euro... qui si faceva chiamare Rachael Ava***o.

I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is Rachael Acevedo, I am 57 years old and work as surgeon in Valencia, Spain. I have an adorable husband Eric and a daughter Klaudia. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Valencia, I work as surgeon and my husband as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Sincerely yours
Scritto da Flavio Roca il 05/05/2015 alle ore: 19:12
Attenzione a Torino!!!!! La casa si dovrebbe trovare in corso Vittorio Emanuele II 98. Su www.subito.it

I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is Rachael Acevedo, I am 57 years old and work as surgeon in Valencia, Spain. I have an adorable husband Eric and a daughter Klaudia. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Valencia, I work as surgeon and my husband as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Sincerely yours
Scritto da Matteo il 29/04/2015 alle ore: 20:30
Non ci sono cascato, ma vi dico che pareva credibile.

Fino a che mi ha detto che c'era il posto auto...
in centro a Venezia!!!

Stesso messaggio con il nome di Consuelo Fischer chirurgo di Valencia per un fantastico bilocale da 60 mq in centro a Venezia a soli 400 euro.

First, a few details about myself : My name is Consuelo Fischer, I am 57 years old and work as surgeon in Valencia, Spain. I have an adorable husband Eric and a daughter Klaudia. Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Valencia, I work as surgeon and my husband as teacher. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Sincerely yours

Thank you for all the info. All the bills are d in the rent and there is only 1 space for parking your car. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.
NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (400 ?) + you will be required to pay a security deposit of 500 ? (total 900 ? first month).

This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thanks


Scritto da Giulia il 22/04/2015 alle ore: 09:33
Ora si fa chiamare Gabrielle Luise, ero pronta per versare i soldi per la caparra di un appartamento, e poi ho trovato questo sito.
Scritto da giuseppe il 24/02/2015 alle ore: 16:51
Ciao Christian riguardo a marx christine io proprio adesso sono andato a denunciarla a lei e alla brt cargo Group fai come me più ne siamo e meglio è forse non recupereremo mai più i nostri soldi ma non faremo finire altre persone in questa truffa
Scritto da Cristian il 18/02/2015 alle ore: 20:18
Ecco qui anche la strana mail, ho dovuto inserire in un altro thread perche superavo la lunghezza massima consentita

This is an automatically generated Delivery Status Notification

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipient has been delayed:

office@implant-tech.eu

Message will be retried for 2 more day(s)

Technical details of temporary failure:
DNS Error: MX lookup of implant-tech.eu returned error DNS server returned general failure

----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=gmail.com; s=20120113;
h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject::to
:content-type;
bh=OsEOx6ZOXhVzfFEQg2KLrV1Ohfn1pbdTXDEHdE0xzaY=;
b=AXbjxFdD+wAVCx0i+lbeHLR0H8J5jk/OWuHooCoGNrVSajQMpVmGufs8YtbQ6yPJtQ
+ikqfirgbgCOJ4sg4OExiVC+dNy4kmNVgUia6p2JTra0ZahK545yYWdhWIEJLWRctfsV
pWumTCqiMJnNLGjd02K6kSHS2QV4MVsiYRl5E8DnQRFHrxqBjHQEOP2V8tfWy/67j/1Z
CbQPqO3QnT1ebKNhLA32GV58fj/YJc3jSS2EY/ZQpaw7oC+rGDoTK1v4Ugf2bLpOflvo
apW/HjOLAXT35i9WFkIgJmONEMwYe1BdLsSBCKhuXOjsASg1YIA89AxACvCCciaVMRA/
BJVA==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.152.5.167 with SMTP id t7mr19638090lat.32.1424039474158;
Sun, 15 Feb 2015 14:31:14 -0800 (PST)
Received: by 10.25.211.74 with HTTP; Sun, 15 Feb 2015 14:31:14 -0800 (PST)
Received: by 10.25.211.74 with HTTP; Sun, 15 Feb 2015 14:31:14 -0800 (PST)
In-Reply-To: CAPhBvhXA2MzrtVSrVVeyDi6CvCTZVhpurEMS-s=YvfwNsAtQ2g@mail.gmail.com
References: CAPhBvhWmQFD_c+F3MQ8Mpr0pOYqOEcu5fqQxWsW9V_Z0zhq-RQ@mail.gmail.com
CANo11VWZi_aZEBSG79pp-kzEnDGk+bd8i1jd-TPNU64YqXNZMA@mail.gmail.com
CANo11VW-2BqdSw5Ku7KzkeYcFAWm7CA34coLtq5qSRW2D3S5AQ@mail.gmail.com
CAPhBvhUgVe+84tgxC5Re-Cp11TQWBfENZeJBfuJ+_MgYzMA92g@mail.gmail.com
CANo11VUjpx-6d9nOxQrwBie0=zRGgKDcgtxgkDUeqb9QbH7etQ@mail.gmail.com
CAPhBvhU40-txUWTy1C8Mf9aATaJvFrEy3rGx-X6QYrHw-b721g@mail.gmail.com
CAPhBvhUF+CFRBpQJ6br9go54q5RjSBeh5Gfqxo15JhtEWz=fBg@mail.gmail.com
CANo11VUWWqxOK=BpLrLdYd+qbtQncnu2PZw+DNQP_2W489DX2Q@mail.gmail.com
CAPhBvhUfZGRZP3r-4erGXH=qn2jbnBaKg2beZoHeuouYTJKorA@mail.gmail.com
CANo11VWOOxTC0dxhw_tjFXLJb=euYXLqWSm7HB461qLMz_w7hA@mail.gmail.com
CAPhBvhXKex4K=gvP5ygn4UhJHzC6K1BFiGXQfaq3LFpxTH09Cg@mail.gmail.com
CANo11VXG7o5iVzQ__0AZpVmRKMW7G-NVNmhzijEhWsyBCu=qgA@mail.gmail.com
CAPhBvhV4NEwMZZ9Tg3sskJToCFi8n=R=hb3+nTJnd=txqROOgA@mail.gmail.com
CANo11VUBg4dP7rC6EuztKhJTxr=SC4ear=KVyM6Z7zh5y8eYZA@mail.gmail.com
CAPhBvhVFX8hHFuMPxLj+tNfz24b303kDXK=-TnXvEsNTeUbrgw@mail.gmail.com
CANo11VVFEDk-=uVRFQ8+x-sMi3F2vE2u1Zi9CgVoM8uO=sBxHg@mail.gmail.com
CANo11VXBpgBZS7v=JkBbLb5N=OQ_KmXXfD4UR06MK7VA9JOVfg@mail.gmail.com
CANo11VUhLeNqCnBFPw+VRmnKUwDvh+GiHzp=ercxrhZSXeQaHg@mail.gmail.com
CAPhBvhXA2MzrtVSrVVeyDi6CvCTZVhpurEMS-s=YvfwNsAtQ2g@mail.gmail.com
Date: Sun, 15 Feb 2015 23:31:14 +0100
Message-ID: CANo11VU4ce+QONUf86pgbgPvJa6JEvqybH5R2fwiO+EZwMdX7g@mail.gmail.com
Subject: Re: B&W 804 Diamond 1 anno garanzia"
: Cristian Bedreag comonrail0982@gmail.com
To: office@implant-tech.eu
Content-Type: multipart/alternative; boundary=089e01419d8600e3d2050f28074e
Scritto da Cristian il 18/02/2015 alle ore: 20:13
Salve a tutti, sono Cristian e se mi trovo qui è perche ho bisogno di qualche utile consiglio (spero che esista qualche buonanima tra di voi) in quanto sono stato truffato proprio da uno di questi fantomatici sito Escrow per esattezza Brt Cargo Group, link al sito che già non esiste più www.brt-group.eu.
Per la miseria, se avessi trovato prima il vostro sito mi sarei potuto risparmiare ben 1600?. E già...avete capito bene, proprio cosi, erano i miei risparmi per due anni. Ormai è fatta, il "pacco" l'ho preso.
Si tratta di un annuncio di due casse audio B&W 804 diamond trovato sul sito annunci.net dal prezzo molto invitante. Io curioso, mando una mail, mi risponde una certa signora tedesca Marx Christine, e dopo qualche settimana tempo in qui ci siamo scambiati diverse mail, decido di fare " l'affare ". Lei mi propone una soluzione molto sicura per entrambi, cioè quella di affidarsi ai servizi oferti da una società di deposito a garanzia e mi manda due link brt-group.eu ( Brt Cargo Group ) e un altro eco-treuhand.de. Io come un stupido accetto, scelgo brt-group, e concludiamo " l'affare "...povero me. Inutile dire che sono stati/stato gentilissimi/o perche probabilmente si tratta della stessa persona (venditore - società) e altrettanto bravi, perche non hanno lasciato il spazio nemeno per un minimo dubbio, almeno per me, diversamente forse se dall'altra parte fosse stata una persona piu esperta di me o che avesse già subito una truffa ome questa.
Quatro giorni dopo aver effettuato il pagamento, mi contattano dicendomi che il camion che trasportava la merce ha avuto un incidente e che il mio pacco è stato distrutto, quindi mi dovevano rimborsare. Chiedono poi le mie coordinate bancarie per il rimborso, io pensando che tutto era vero, le mando e poi mi ringraziano per i dati, e che gia domani inizieranno la procedura di rimborso. Da alora ( giovedi ) non risponde piu nessuno alle mie sollecitazioni e avevo notato che anche il fantomatico sito era sparito (non piu disponibile).
Mi hanno mandato poi una mail strana di qui non ne ho capito il significato (non vorrei che fosse qualche specie di virus o spyware) io la posta l'ho sempre aperta col telefono, mai con il pc.
Ecco, questo è tutto e spero che esista anche la minima possibilità di recuperare i soldi, e magari un aiutino da parte vostra.
In bocca al lupo a tutti e attenti a chi mandate i vostri soldi ma sopratutto non fidatevi di una certa Marx Christine (implantologia e protesi dentale)
Prima di chiudere vorrei allegare quella strana mail, forse qualcuno mi spiega di cosa si tratta.

Scritto da mauro il 13/02/2015 alle ore: 13:56
anche io ho avuto a che fare con un tale mauro cal**ran,mi voleva appioppare il solito pacchetto cdj 1000 mixer mdj800 case e libretti varii...........si puo dire che non ho dormito tutta notte e sono arrivato in tempo su questo sito. ho letto di altri 2-3 ragazzi che hanno avuto a che fare con lui in questi giorni e uno a settembre del 2014............aveva la stessa inserzione in piu citta d'italia......con stessi errori grammaticali materiale e in alcuni casi impaginatura dell'inserzione e foto erano uguali,ma il nome no. manomale che vi ho trovato,la puzza di merda la sentivo.
oggi mi hanno pure chiamato che stavano aspettando il pagamento con questo numero +1 2018***170,e casualmente un 20 min prima mi ha mandato mail sto MAURO CAL**RAN.
gli ho risposto cosi (mandami tutto in contrassegno e vedi che i soldi ti arrivano di sicuro).............grazie,mi avete salvato 600?
Scritto da Riccardo il 13/02/2015 alle ore: 07:59
Se mi invia la fattura originale è sicuro, anche documento di identità ?
Scritto da sabrina il 08/02/2015 alle ore: 15:20
Sono stata vittima anch'io di questa fantomatica Lena Dreher,appartamento a Milano a 450 euro,tutto compreso.
Annuncio trovato su casa.it..Ho ricevuto le stesse.identiche mail che avete postato sotto..Che fregatura.per fortuna mi sono informata prima su Internet e ho trovato questo forum.
Mi raccomando,state attenti.vedo che sono anni che vanno avanti..dovremmo fare qualcosa,non credete?!
Scritto da Antonella il 08/02/2015 alle ore: 12:10
Salve,
ho ricevuto anch'io la mail - fotocopia della Lena Dreher....
meno male che ho fatto una ricerca in Internet e ho scoperto che il numero pubblicato sul sito di annunci è un cellulare turco (cosa c'entra con una che dice che vive e lavora in Spagna?); che nel Collegio Ufficiale dei Dottori di Madrid non c'è nessuna Lena Dreher; e ho trovato il vostro sito!
Una truffa in piena regola, non c'è che dire....
Fate attenzione; informatevi e fate ricerche prima di regalare i vostri soldi a dei truffatori!!!!
Scritto da michelangelo il 08/02/2015 alle ore: 11:31
Firenze 07/02/2015.
Risposta ad annuncio identica a quella dell'utente Ery...
La dottoressa Lena Dre**r, Madrid, ecc....


Scritto da Elisabe il 07/02/2015 alle ore: 18:35
Anche qua a Cagliari per un appartamento ho ricevuto una lettera identica alle tante postate qua da tale Jessie Gal**n...mai venuto in mente di darle soldi,però vorrei tanto potermi vendicare del tentativo di truffa!!!
Scritto da andrea il 07/02/2015 alle ore: 00:35
salve ragazzz stò lavorando con la polizia per smascherare questo tizzio che dice che ha problemi finanziari ecc ecc se cè un venditore che vi dice che vende tramite cargo spedizione o altro e sempre il solito sono se avete o siete stati truffati contattatemi sulla mia e mail topolinox9@hotmail.it stiamo per prenderlo manderò un e mail quando lo avranno portato in caserma a castiglione del lago perugia scrivetemi per chi è stato truffato tanto quella della cargo e sempre il solito venditore o che vende una lente o che vende una coppia di cdj100 con un djm 800 della pioneer da 600 e tutto o che venda i nexus 2000 a 900 euro o altre cose il venditore è sempre lo stesso contattatemi per chi volesse sapere quando lo porteranno nella caserma delle nostre parti per prima farsi rida i soldi e 2 per pienallo di schiaffi o quello che volete buona serata ragazzi
Scritto da Ery il 06/02/2015 alle ore: 14:12
I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is Lena Dreher, I am 46 years old and work as doctor in Madrid. I have an adorable husband (Antonio) and a daughter (Antonia). Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart.
The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as doctor and my husband as chef. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls nor my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Thanks
Qua abbiamo a che fare con Lena dr**er medico in Spagna.
Quando le ho detto che avevo bisogno di una garanzia perché era la prima volta che lo facevo, mi ha risposto che erano ***** miei se non mi fidavo di lei.
Scritto da david il 04/02/2015 alle ore: 16:49
Ciao...volevo sapere se un certo mauro calderan vi dice qualcosa e se escrow cargospedizioni.besaba.com è sicuro o no...vi chiedo aiuto perché in questo campo nn sono esperto!!grazie mille
Scritto da giorgio il 27/01/2015 alle ore: 17:59
ciao ragazzi. volevo sapere se sapete se cargo spedizioni LTD è una truffa o è affidabile

ragazzi e il nome Dalena Vartan vi dice qualcosa?
Scritto da Corrado il 25/01/2015 alle ore: 15:51
Signori,qui non si tratta solo di Sophia lehmann di Madrid(ho ricevuto la stessa mail di Roberto per un monolocale a Roma)ma anche di una certa Hanna Richardson o Jennifer Harris che stanno a Londra o Leicester , ma anche una certa Regina Occelli Nava che sta a Palermo).Se vi chiedono prima i soldi tramite queste agenzie non abboccate ma se possibile informatevi bene prima di concludere una transazione.Comunque sarebbe meglio se divulgassimo tramite mail ai nostri amici o conoscenti di queste truffe in modo da mettere sul chi va là anche altri utenti un pò sprovveduti.
Grazie a tutti.
Scritto da Roberto il 22/01/2015 alle ore: 17:11
Mail identica per un appartamento a Roma. Scrive da sophia.lehmann68@gmail.com. E' una truffa, non rispondete e soprattutto non pagate!!!

Hello,

I have only just read your message about the apartments. I'm sorry if my reply reaches you a little late, but I was very busy.
I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for unlimited contract in the current location. For this reason, I'll rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a long-term tenancy.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available. Also, very important the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are d in the price of 400 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 400 ? per month and this s the utility bills (all d) and you will be required to pay a security deposit of 400 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative.

P.S Please reply me if you should be quite interested to rent the apartment. We would consequently an exact date for the visit to determine because I 'm very limited time through my work.

My best regards

Scritto da massimo il 20/01/2015 alle ore: 21:49
Per fortuna ho trovato questo sito.
Tale Lea Fischer mi propone a 380 euro un trilocale in affitto
neo centro storico di Genova.
appartamento in affitto da agenzia a650
Attenti...
stesso testo di gianmarco più sotto.
A farmi pensare male soprattutto il pareggio che non esiste nello stabile.E il prezzo
Scritto da alitom il 09/01/2015 alle ore: 10:39
è stato un bene anche per me leggere queste cose, benche abbia una certa esperienza di vendite on lin econ qualche pecca di gioventu pagata ..ai cinesi ... devo dire che i truffatori sono in continu aevoluzione ..magari leggono pure questo sito ..

stavo "valutando " l'acquisto di una macchina fotografica che veniva offerta ad un terzo del suo valore .. scrivo mi rispinde la dott.ssa Marx Chri***ne
Implantologia e protesi dentale della impiant-tech.eu , tedesca..

prima cosa www.impiant-tech.eu non esiste .. cerco su Fb il nome non si trova o ce ne sono di simili .. vado avanti ..

mi dice che è tedesca e la spedizione la farebbe da li con corriere Escrow .. a mia scelta tra www.gls-cargo.eu / www.eco-treuhand.de ( siti che esistono realmente)

altra cosa tramite le foto e google find image puoi vedere se quella immagine è associata ad altri annunci ..e qui vedo ..un annuncio su roma uno su torino e uno su milano ..sempre lo stesso stesse foto stesso prezzo ma la persona inizialmente data come italiana.. Mhhh

continuo la transizione .. mi dice come gia detto che il corriere si fa garante ..il sito lo spiega ..scrivo al info del sito e mi rispondono in 5 min molto velocemnte confermando il tutto ,,potete fare anche voi ...

io uso GLs ..chiamo il mio call center il quali mi dice CHE NON ESISTE UN GLS CARGO ... quada caso sullo stesso non c'è un num italiano ma solo tedesco , turco e altro in piu su WHO IS risulta aperto in novembre 2014 !!

altri dati che confermano .. il pacco ..

devo dire la dottoressa .. mi ha pure mandato 5 foto sue su una moto con documento ( falso ) presumo fronte retro molto dettagliato e ben fatte ...

cerco su internet ..ninete non c'è un riferimento alcuno -

adesso gli mandero una finta ricevuta di pagamento giusto per fali un po dannare ..ma devo dire che diventano sempre piu bravi e precisi ..

ATTENZIONE anche alle dottoresse dentali !!! :-)
Scritto da giammarco il 08/01/2015 alle ore: 19:07
Ragazzi menomale ho trovato il vostro sito , cercavo un appartamento a piacenza e ho trovato questo
I have only just read your message about the apartments. I'm sorry if my reply reaches you a little late, but I was very busy.
I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for unlimited contract in the current location. For this reason, I'll rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a long-term tenancy.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available. Also, very important the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are d in the price of 330 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 330 ? per month and this s the utility bills (all d) and you will be required to pay a security deposit of 330 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative.

P.S Please reply me if you should be quite interested to rent the apartment. We would consequently an exact date for the visit to determine because I 'm very limited time through my work.

My best regards
Dr. Stefanie K***se


Successivamente si è descritta come una dottoressa , sembrava una persona molto gentile , invece erano tutti messaggi già pronti. Mi ha lasciato molto stranito il fatto che mi parlava solo in inglese nonostante avesse vissuto qui.
Grazie a questo sito ho scoperto la truffa !
Grazie a tutti
Scritto da trbelloxesserevero il 07/01/2015 alle ore: 17:23
stessa cosa per un appartamento a venezia.. stesse mail

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow.
2. Escrow will check the details of our transaction.
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions.
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (400 ?) + you will be required to pay a security deposit of 400 ? (total 800 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information you I will register our transaction to escrow.
Thanks

questa volta filmata stefanie krause.. anche lei '' dottoressa a madrid'' -.-''
Scritto da Mattia Cornacchione il 08/12/2014 alle ore: 13:37
A me hanno proposto :
Aegeanspeedlines.com
Mi sapete dire se è una truffa? Grazie
Scritto da alice tosello il 19/11/2014 alle ore: 12:27
stessa mail stesso appartamento a riva stessa susanne di madrid.
roberto pavlin tu cerchi anche una casa a riva anche da dividere?
Scritto da roberto pavlin il 16/11/2014 alle ore: 21:09
Ciao ragazzi!
Anch'io ho ricevuto le solite tre mail da una persona di Madrid ( una certa Susanne ).... Domani stavo per fare il bonifico..............
Cazzo!
Se non avessi viso (per caso) questo sito mi avrebbe fregato - rubato 740 euro.... Tutti i miei risparmi.....
GRAZIE ragazzi! Mi avete salvato!
Scritto da Manuela il 06/11/2014 alle ore: 14:17
Succede anche all'estero! Sto cercando un appartamento a Vienna per 4 anni. Ecco la mail che ho ricevuto:
Hi Manuela,
The apartment is now available , nice, clean, quiet, has all the facilities and the utilities a person needs including , fitted kitchen, cable TV, HiFi, central heating, bath, dishwasher, laundry service, washing machine, air condition. The pets are allowed. The monthly rent is ? 1,000 with all utilities d (heat, electricity, water) + ? 1,000 (kaution). The renting period is undefined.
I live in Ireland and I work at a company well known worldwide. I bought this apartment for my daughter during her studies, but now she has a new job as a corporate manager here in Ireland, so I'm renting it out. We will not use the place any more, so you can rent it even for a long term.
I want to rent the apartment to an serious and honest person to take care of everything, for this I want to know more details. How many people do you plan to live in the apartment? For how long? If you have a regular income, etc.
Let me know if you are ready to rent.
Regards
Albert Hans
Grazie al vs sito non ci sono cascata. Grazie!
Scritto da Giuseppe il 04/11/2014 alle ore: 09:46
Anche io sono stato contattato da Molly.....
mi stava fregando alla grande...appartamento a Padova a 350....

Grazie sig. sito, mi hai salvato

Ecco cosa scriveva:

Hello,

I have only just read your message about the apartments. I'm sorry if my reply reaches you a little late, but I was very busy.
I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for unlimited contract in the current location. For this reason, I'll rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a long-term tenancy.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available. Also, very important the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are d in the price of 350 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 350 ? per month and this s the utility bills (all d) and you will be required to pay a security deposit of 350 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative.

P.S Please reply me if you should be quite interested to rent the apartment. We would consequently an exact date for the visit to determine because I 'm very limited time through my work.

My best regards
Scritto da Nino il 29/10/2014 alle ore: 16:50
Qualcuno sa dirmi questo è un sito truffa?
http://gls-cargo.eu/index.
Scritto da lella il 24/10/2014 alle ore: 13:27
buongiorno, ecco la risposta ad una mia richiesta relativa ad un appartamento a Bologna. Dopo aver letto i commenti qui, direi che non ci sono dubbi....truffa ci cova! che dite?

Good evening!,

My name is Eric C**los and I'm a surgeon and teacher of medicine at UV, I have 57 years old, I live in Valencia, Spain. I bought the apartment in Via Dè Griffoni 7, for my daughter Klaudia in 2010, when she was studying in Italy, but now have returned permanently. For this reason, I rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a lease for a long term.

The apartment is exactly as you are seeing in the pictures, fully furnished, but I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra charge). The rent for 1 month is 400 EURO (for the whole apartment) including all services, utilities (water, electricity, Internet, cable TV, parking, etc.), and I ask 400 EURO security deposit (returnable after leave the my apartment)


Minimum rental period is 2 months.
Photos of apartment: http://postimg.org/gallery/1c6g8dsqw/


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da giuseppe il 23/10/2014 alle ore: 00:55
io ho trovato wolly w**d che mi ha scritto perfettamente quello pubblicato da voi, mail inglese, che lavora a madrid prima per 6 mesi poi le è stato rinnovato.un appartamento a milano a 400 tutto incluso acqua,gas.... e quasi anche una mi*****a ogni due sere (scusate), in giro ci sono figli di ***** che dovrebbero buttare ***** dal ****.
occhio vigile e grazie a tutti per le info.
questi forum sono proprio salve *******.
Scritto da guenda baldin il 23/10/2014 alle ore: 00:42
Proprio oggi io ed il mio ragazzo siamo stati contattati sa una certa MOLLY W**D che ci ha proposto un appartamento a udine a 350 euro tutto compreso. Le mail che ci ha inviati sono le stesse identiche che hanno postato molti altri. Grazie a dio mi è venuta l'idea di dare un'occhiata su internet ed ho trovato questo sito. NOM FATEVI PRENDERE PER IL CULO!!!!!!!
Scritto da maretta il 02/10/2014 alle ore: 13:20
Ciao a tutti ho ricevuto le stesse email da una certa Katharina B***m, che affitta un appartamento di 40 mq a Venezia per 300?!!! Devo dirvi che ero veramente tentata, sembra perfetto e se ti informi su Escrow.com trovi una società seria!! L'unica cosa che mi ha insospettito, a parte il prezzo, assurdo per Venezia, è che l'IBAN è spagnolo e guarda caso lei dice di vivere a Madrid....ho deciso di non pagare e di non farmi fregare, quindi grazie a tutti voi per i precedenti commenti.
Scritto da Genova il 28/09/2014 alle ore: 16:21
I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is Hagenn Caroline, I am 33 years old and work as engineer in Madrid. I have an adorable husband (Franco) and a daughter (Antonia). Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart.

The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as engineer and my husband as chef. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls nor my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.

I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .
Scritto da grz il 27/09/2014 alle ore: 11:08
grazie a voi a evitato una truffa
Scritto da Alfredo il 24/09/2014 alle ore: 16:09
Raga evitate subito.it per queste cose
Scritto da Biagii il 20/09/2014 alle ore: 23:25
Hagen Caroline si sta trasferendo a Madrid ed affitta a Prato x 340 € spese incluse un monolocale che di solito sta sui 500-600. Su subito.it. Occhio alla fregatura!!!


And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is Hagenn Caroline, I am 33 years old and work as engineer in Madrid. I have an adorable husband (Franco) and a daughter (Antonia). Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart.
The problem is simply that I have a lot of work here in Madrid, I work as engineer and my husband as chef. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had ?a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls nor my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.?
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection from Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties
Scritto da Maria Grazia il 18/09/2014 alle ore: 21:56
Stessa e mail a me per un appartamento da 350 euro in centro Cagliari, tutto incluso.
Le vostre e mail sono identiche alle mie...tutte le prime tre.
Con la differenza che io l' ho smerdata in inglese.
HAHAHAHA GRAZIE A VOI. MI AVETE SALVATA <3
Vi allego un piccolo spezzone. Questa truffatrice si fa chiamare Meredith Vieira Cortes.

Hello,

I have only just read your message about the apartments. I'm sorry if my reply reaches you a little late, but your email somehow came into my spam folder and I have not noticed until now. I bought this apartment for my daughter when she was studying in Italy, but now she returned permanently. For this reason, I'll rented the apartment for an unlimited time and I'm looking for someone who wants to enter into a long-term tenancy.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available. Also, very important the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 350 € per month for whole apartment. The rent for the apartment is 350 € per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 350 €. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative.
The apartment has 2 rooms

P.S Please reply me if you should be quite interested to rent the apartment. We would consequently an exact date for the visit to determine because I 'm very limited time through my work.

Sincerely yours
..
..
I greet you again,

And thank you for the interest that you have expressed to my apartment. However, before we discuss the further details, I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.

First, a few details about myself : My name is (Meredith Vieira Cortes), I am 42 years old and work as engineer in Valencia, Spain. I have an adorable husband (Eric Carlos Cortes) and a daughter (Antonia). Another member of our family is a six year old Labrador Retriever, we have all closed deep in our heart. So Since I have a pet myself, I would not at all have a problem with that, if you want to keep a pet in the apartment.
The problem is simply that I have a lot of work here in Valencia, I work as engineer and my husband as chef. And I have little time to meet you in person and show you the apartment. Currently, I have few days free. This allows me to come to Italy and to show you the apartment. For this I would have to me but can be sure that you are seriously interested and would be willing to rent that apartment. Four weeks ago I had a potential tenant, asked if I could come to Italy in order to show him the apartment because he was interested to rent it. Then I bought a plane ticket and I went to Italy, there to arrange a meeting with the tenant. When I arrived, I tried to contact to prospective renters, but he reacted neither my calls or my emails. The result was quite simply a loss of my time and a waste of my money.
I do not want this happening again and I was kept informed accordingly on the Internet about a possible protection. During my research I came across the protection from Escrow, which can help us to make this transaction safe for both parties.

So let me know if you would be willing to rent the apartment, so I can tell you the steps that need to be made before our meeting .

Sincerely yours
Scritto da Simone il 16/09/2014 alle ore: 18:38
Ciao a tutti, proprio oggi ho avuto il mio primo approccio con il concetto escrow (di cui nemmeno conoscevo l'esistenza) tramite un'inserzione per la vendita di un'apparecchiatura musicale. Ho trovato lo stesso annuncio con riferimenti di citt? diverse (Padova, Verona, Bergamo) e, contattando il venditore (un certo Federico Giovanelli) mi viene comunicato che l'oggetto attualmente si trova in Grecia e che il prezzo (molto allettante - € 600 contro i circa 1000 che si trovano in rete) ? dettato dalla necessit? di vendere a causa della crisi greca. A quel punto decido di abbandonare, ma il venditore mi presenta questo sistema, dicendomi che avrebbe consegnato il prodotto ad una certa CARGO CARRIERS LTD (della quale non ho trovato alcuna traccia in rete) e che, una volta effettuato il pagamento avrei 5 giorni per testare il prodotto. Solo in seguito a mia approvazione, i soldi sarebbero stati sbloccati in suo favore.
In base a ci? che ho letto io abbandonerei definitivamente, ma mi piacerebbe avere anche qualche punto di vista da parte di qualcuno di voi che sicuramente ? molto pi? esperto di me.
Grazie e tanti saluti a tutti.
Scritto da valeria il 01/09/2014 alle ore: 20:09
Mi sono appena imbattuta in una certa natalie cortes che affitta un appartamento a roma in via duccio buoninsegna 47 a 400€tutto compreso. Mail identiche a quelle gi? citate. Attenti
Scritto da matteo il 22/08/2014 alle ore: 12:44
cmq grazie milole per la guida e per i commenti da voi inseriti,altrimenti sarei stato truffato anchio ;-)
Scritto da matteo il 22/08/2014 alle ore: 12:38
salve mi sono imbattuto in una certa Lea Hartmann per affittare un appartamento a roma tramite subito .it dopo uno scambio di 2 e-mail mi ha proposto di utilizzare escrow io inizialmente avevo acconsentito ma poi guardando bene ho visto questa pagina e i vostri commenti e ho capito che ? una truffa, il nome nell'annuncio è di olivia, stessa storia per la sua risposta (lei è a madrid etc etc...) gli ho dato solo nome cognome e la citta dove mi trovo io attulmente...devo preoccuparmi?????
Scritto da Eleonora il 18/08/2014 alle ore: 15:59
Grazie per l'articolo e per i commenti!! Stavo per essere raggirata anch'io.

Si trattava di un annuncio per un appartamento su subito.it e anch'io ho ricevuto la vostra identica mail dal presunto "venditore".

Ora ho segnalato l'annuncio a subito.it.
Grazie ancora!
Scritto da rodisi1988 il 02/08/2014 alle ore: 03:16
meno male ho cercato di cosa si tratta prima di fidarmi. stesse identiche mail di voi, adesso si fa chiamare tania muller. annuncio su subito.it
Scritto da Francesca il 28/07/2014 alle ore: 17:44
Altra truffa su Torino con nome di Tania Muller, stessa mail con la descrizione della sua vita a Madrid...affittava appartamento in crocetta a 450 euro..tutto incluso..qualcuno sa dirmi come posso denunciarla alla polizia postale?
Scritto da andrea il 27/07/2014 alle ore: 05:17
ora si fa chiamare Tania muller e affitta appartamento a verona e grazie alle vostre segnalazioni
che ne ho la certezza della truffa il suo indirizzo email ?: tania.**********@gmail.com
Scritto da Robbb il 23/07/2014 alle ore: 18:07
Stessa cosa a Bologna.
La tipa si fa "chiamare" Fer****** Anne, di 49 anni, trasferita a Madrid. Stesse IDENTICHE email. Quando gli ho detto di voler parlare con un avvocato o un notaio, chiss? perch? mi mandano un'email quando io gli ho detto di incontrare una persona fisica. la casa in questione era €480 tutto compreso al centro di Bologna!!
Scritto da Corrado il 20/07/2014 alle ore: 21:59
Ho ricevuto anche io la stessa mail per un appartamento a Cagliari dopo annuncio su Subito.it con un prezzo assolutamente concorrenziale; dopo uno scambio di mail ho fiutato la truffa e ho trovato conferma della cosa qui, ora si chiama * Anne Ferr*** fate attenzione
Scritto da Federica il 04/07/2014 alle ore: 17:28
Address: via Ferdinando Bon******* 1-7, Torino

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (350 €) + you will be required to pay a security deposit of 350 € (total 700 € first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow.
My best regards
Scritto da katia castello il 26/06/2014 alle ore: 17:49
La sediziosa signora straniera che affitta appartamenti a pochissimi euro ? presente anche a Roma e sul sito di subito .it si chiama Michaela Colin . Stessa e.mail, identiche parole e richieste ..Okkio!
Scritto da Giadi il 19/06/2014 alle ore: 15:41
Ciao a tutti meno male che ho letto il vostro blog...io sto cercando casa a Monza e mi sono imbattuta in Kay Wiltcroft che mi offriva un'appartamento tutto compreso a 350€ (avevo trovato l'annuncio su subito.it) e Adela Maynard (ho trovato il suo annuncio su Secondamano.it). Stranamente entrambi gli annunci sono durati pochi minuti attive in entrambi i portali. Kay mi ha scritto le stesse identiche mail che avete ricevuto anche voi (dove dice che dopo sei mesi a Madrid le hanno offerto un prolungamento del contratto di altri 8 anni...Con me per? si ? fregata da sola dato che io vivo a Madrid e le ho chiesto un'incontro e lei non rispondeva mai alla domanda "dove e quando possiamo incontrarci?"). Adela invece mi ha scritto qualcosa di simile ve lo allego cos? sapete che nuove frasi si sono inventati per fregarci...
Grazie di avermi aiutato a non cadere nella trappola.

Questa ? la mail di Adela:

Ciao, preferisco rispondere in inglese perch? il mio italiano non ? molto buono..

My name is Adela Maynard. I'm a 38 years old British woman, no kids and I worked in the last year as an economist in Milan. My contract period there expired and now I've moved back to my born city-Leicester, to spend some time with my family.
This is the reason why I rent the apartment located in Via Bagutta 3, 20121 Milan.

The rent is 460€ per month and including all the utilities(water,electricity,gas).It has 80 m2 and it's completely furnished and equipped(as in the photos).

The only inconvenient is that I'm the only person who has the keys of the apartment. But I have a solution to solve this problem, so you can move in the apartment when you receive the keys.

Thank you and hope to hear from you soon.

Sincerely,
Adela

Scritto da mpq il 20/05/2014 alle ore: 23:04
stavo per inviare i soldi a una certa signora Megan Huntsman per l'affitto di un appartamento ad aosta, tramite escrow...affitto molto vantaggioso, al di sotto della media dei prezzi della zona.non sapendo bene come funziona escrow ho iniziato a curiosare su internet; mi sono imbattuta nel presente sito e ho scoperto di avere ricevuto la lettera che molti di voi hanno gi? citato poco sopra, non solo simile, proprio identica!
credo di avere capito di essere sfuggita per pura fortuna a una truffa. grazie a tutti quelli che raccontando la loro storia mi hanno illuminato. saluti a tutti
Scritto da Gianpiero il 20/05/2014 alle ore: 16:44
CIAO DOVREI FARE UN ACQUISTO CHI MI PU? DIRE SE STO PRENDENDO UN PACCO ? VI INVIO LA MAIL DEL VENDITORE PRIVATO GRAZIE...

Ciao,

Metoda di pagamento ? con Postepay viene effettuato alla agente della societ? di spedizione.
Per il pagamento useremo una societ? di spedizione internazionale come un Escrow.
Prima di tutto devi mandarmi i tuoi dati (nome, cognome, indirizzo, numero di telefono).
Dopo che ho ricevuto le informazioni per la spedizione vado alla societ? di spedizione Care Cargo LTD:www.carecargo.zzl.org e lascio 2x Pioneer CDJ-2000 Nexus + 1x Pioneer DJM-900 Nexus in scatole sul tuo nome e indirizzo, come il ricevitore.Loro controllano la merce, per vedere che tutto sia ok.Tu riceverai una notifica da parte della societa di spedizione come una conferma che la merce e in loro custodia. La societa ti invier? anche il codice di spedizione per controllare la tua consegna e anche le istruzioni di pagamento. Dopo che tu avrai controllato il codice di spedizione e avrai visto che tutto ? ok poi subito dopo devi inviare il pagamento alla societa di spedizione .La societ? di spedizione controller? il pagamento, e se tutto ? ok, porter? la merce al tuo indirizzo per l'ispezione e terranno il pagamento finch? tu invia la tua conferma che tu hai ricevuto, ispezionato e che vuoi tenere 2x Pioneer CDJ-2000 Nexus+1x Pioneer DJM-900 Nexus in scatole.Tu hai 5 giorni per provare la merce,dopo quei 5 giorni io ricever? i soldi dalla societ? di spedizione e cosi l'affare sar? chiuso .

Azienda ti manda fattura come garanzia.

Cordiali Saluti
A******* N*******
Scritto da Sam il 11/05/2014 alle ore: 14:13
Syed Lucia ? un altro pseudonimo di Suzanne Claes. Mi ha mandata la stessa identica email di voi altri. NON DATELE I VOSTRI DATI PERCHE' E' UNA TRUFFA.
Scritto da silvi il 30/04/2014 alle ore: 19:43
Stessa identica mail, uguale a quelle citate sopra, di una certa Allison brown che si e' trasferita a madrid e cerca di affittare un appartamento a venezia con tanto di foto annesse allegate alla mail ch mi ha spedito e all'annuncio su subito.it. Un appartamento a s. Marco per 400 euro! Stesso identico modus operandi, chiede i miei dati per iniziare una transazione su escrow. Mi chiede 800 euro che naturalmente mi ridara' se L'appartamento non dovesse piacermi....si certo, e magari l'appartamento me lo mostra babbo natale in persona. Truffatori! Andro' dai carabienieri e vedremo che si puo' fare con le mail....
ATTENZIONE E GRAZIE PER LE INFO PRESENTI SU QUESTO SITO!!
Scritto da Carisma il 10/04/2014 alle ore: 19:26
Sull'appartamento bilocale a Roma (************)

La signora ha cambiato nome (ora Juliane ************) Il testo e' sempre lo stesso (apparso su Libero.it il 7.4.2014)!
Alla mia richiesta di informazioni (in Italiano) mi ha risposto in Inglese.

Ho una buonissima conoscenza di tale lingua ed alcuni piccoli errori di costruzione grammaticale mi hanno messo sul chi va la', inoltre il prezzo era davvero TROPPO buono.

Scambiato con la fantomatica Julieane un paio di altri email - dove non rispondeva alle mie domande - fino alle condizioni di affitto usando ESCROW.

Facendo una ricerca su web su ESCROW (che non conoscevo) sono capitata su questo sito.....e tutto e' stato chiaro, il mio sesto senso aveva avuto ragione.....

Attenti !

Sinceramente

Carisma


Scritto da Apoka il 08/04/2014 alle ore: 00:38
La truffa della finta transazione escrow viene fatta anche col nome di Olivia Wilson, fate attenzione.
Scritto da Maurizio il 07/04/2014 alle ore: 15:48
Hello,

Thank you for your interest. My name is Tiffany Sessions and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 300 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.

Tiffany Sessions.

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from 2 months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 300 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 300 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 300 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm Tiffany Sessions, 36 years old. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in London, United Kingdom, but I married in Italy. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid because we started the work, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.


Address: Via C. Salutati 15, Milano

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (300 ?) you will be required to pay a security deposit of 300 ? (total 600 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow.
Thanks
Scritto da marcello il 24/03/2014 alle ore: 01:31
ragazzi subito ,it ? pieno di queste truffe.o mi sono accorto subito e nn ? difficile..se cerchi casa in una determinata zona o citta sai piu o meno quant'? il prezzo..loro ti propongono cifreassurde molto al di sotto deiprezzi standard.quasi sempre tutto incluso. vi posto le mie mail per una casa su bolzano in affitto a 350 euro.quando a bolzano per quella casa con quelle dimensioni minimo devi sborsare 700 euro.i,

I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from one months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 350 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 350 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 350 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm ************. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in Madrid, Spain. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.

Let me know asap.
Thanks
Address of apartment: ************, Bolzano

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (350 ?) you will be required to pay a security deposit of 350 ? (total 700 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow.
Thanks
Scritto da Steve il 06/03/2014 alle ore: 10:34
Ciao a tutti,
Anche io ho qualcosa ho trovato un annuncio su subito ve lo allego,gi? so che ? una truffa ho letto tutto...
Quello che io vi chiedo a chi posso denunciare il fatto?perch? non vorrei rispondergli e farla sparire nel nulla...
Hello,

Thank you for your interest. My name is Shamera Harris and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 400 ? per month. The apartment has 2 bedroom, 2 bathroom and 1 kitchen.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.

Shamera Harris

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da Fabiana il 01/03/2014 alle ore: 18:48
Ho mandato i soldi a Suzanne vi prego ditemi che posso recuperarli
Scritto da Anna il 26/02/2014 alle ore: 09:38
Buongiorno a tutti,
nella ricerca di un bilocale in affitto mi sono imbattuta in un annuncio postato su subito.it il 24/02/2014 ho mandato una mail, perch? il prezzo sembrava alquanto allettante anche se nasceva il dubbio di una probabile truffa. Cos? ho chiesto informazione e indovinate un p?? ha mandato la stassa mail che ho visto in questi commenti. Vi lascio il testo.
"Hello,
Thank you for your interest. My name is Suzanne Claes and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 350 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.
Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.
Suzanne Claes
P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt"

Ovviamente ho risposto cercando informazioni in merito e sto fallocco mi risponde cos?:

"Hi,
I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from 2 months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 350 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 350 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 350 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm Suzanne Claes, 36 years old. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in Paris, France, but I married in Italy. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid because we started the work, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.
Let me know asap.
Thanks"

Scrivo per quanti si trovano nella stessa situazione, ragazzi, ragazze, lasciate stare ? una truffa.
Ringrazio coloro che lasciano commenti e fanno aprire gli occhi, a volte la necessit? e l'ingenuit? ti portano a credere di fare un affare, ma l'affare lo fanno loro se ci caschiamo. OCCHI APERTI un abbraccio a tutti. Buona giornata
Scritto da Paola il 25/02/2014 alle ore: 12:22
Suzanne Claes affitta appartamento a Bologna a soli ?300. Ha risposto a due persone interessate con due indirizzi mail differenti (mary.bligej@gmail.com e claessuzanne1@gmail.com) ma il contenuto ? sempre lo stesso!

Hello,

Thank you for your interest. My name is Suzanne Claes and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 300 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.

Suzanne Claes

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

Si pu? denunciare alla polizia postale una cosa del genere? Magari si possono chiamare Le Iene o Striscia la notizia...
Scritto da Alex il 23/02/2014 alle ore: 18:06
Ragazzi ecco a voi un'altro famoso personaggio :
Suzanne Claes
claessuzanne1@gmail.com
Hello,



Thank you for your interest. My name is Suzanne Claes and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.



The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 300 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.



Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.



Suzanne Claes


P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

Hi,

I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from 2 months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 300 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 300 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 300 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm Suzanne Claes, 36 years old. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in Paris, France, but I married in Italy. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid because we started the work, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.

Let me know asap.
Thanks


Address of apartment: Strada Alzaia Naviglio Grande 128-138, Milano

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (300 ?) you will be required to pay a security deposit of 300 ? (total 600 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow.
Thanks



Si tratta di un apt a Milano.. Fate attenzione!!!!!
Scritto da Erika il 23/02/2014 alle ore: 00:11
Stesse mail, utente Suzanne Claes!!!!!!!
Scritto da Federico Biserni il 18/02/2014 alle ore: 17:22
Confermo tentativo di truffa con mail esattamente identiche a quelle postate in precedenza per un appartamento a milano in zona corso genova. Il nome del fake ? Janet Yellen e la mail da cui risponde ? yellenj36@gmail.com
Truffa simile beccata nel tentativo di acquistare una macchina da tal Lopez Moron con indirizzo email lopez.moron@aol.com.
Entrambi gli annunci erano su subito.it
Scritto da Federica il 12/02/2014 alle ore: 23:25
Jacqualine ha cambiato mail adesso manda le stesse ma si fa chiamare in altro modo ovvero: manette yellen e la mail ? yellenj36@gmail.com.
Ovviamente ? molto furbescamente ha inviato lo stesso messaggio con un nome diverso!
Furbo devo dire!!
Buona serata ragazzi

Allego copia per fare capire di cosa parlo.

Hello,

Thank you for your interest. My name is Janet Yellen and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 250 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.

Janet Yellen.

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt
Scritto da CINZIA il 07/02/2014 alle ore: 19:16
SALVE RAGAZZI PURTROPPO IO HO LETTO SOLO ORA I VOSTRI ARTICOLI

PURTROPPO IO HO INVIATO GIA I MIEI DATI A QUESTA PERSONA PER UN APPARTAMENTO A MILANO
MA ORA LEGGENDO IL TUTTO QUI HO VISTO DI AVERE LE STESSE VOSTRE EMAIL

SPERO NON MI PROVOCHI NULLA DI IRRISOLVIBILE AVENDO DATO I MIEI DATI CIOE NOME COGNOME E INDIRIZZO

ORA VI POSTO LE TRE EMAIL DICEVUTE COSI CHE ALTRI NON CREDANO DI AVER AVUTO FORTUNA COME PREDEVO IO FINO A QUALCHE ISTANTE FA

1MESSAGGIO:
Hello,

Thank you for your interest. My name is Carmen Benitez and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent.

The kind of tenant I am looking for must be above all very responsible and preferably dynamic and communicative. Utilities such as internet, electricity, water and satellite are included in the monthly rent, which is 375 ? per month. The apartment has 1 bedroom, 1 bathroom and 1 kitchen.

Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.

Carmen Benitez

P.S. Please tell me if this is what are you looking for and reply my only if you are truly interested in the apt

2MESSAGGIO:
Hi,

I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from 2 months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 375 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 375 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 375 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm Mary J. Blige, 36 years old. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in Paris, France, but I married in Italy. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid because we started the work, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.

Let me know asap.
Thanks


3MESSAGGIO
Address of apartment:8 Via Gustavo Modena, Milan, Lombardy, Italy

Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (375 ?) you will be required to pay a security deposit of 375 ? (total 750 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow.
Thanks


Scritto da Rino il 02/02/2014 alle ore: 17:39
Jacqualine Willems, anche a me come ad Ale il 14/01/2014 stava cercando di truffarmi. Pu***** di mer**!

Ecco una delle mail:

"Hi,
I would like to know a little something about you, like how many persons do you intend to live in my apartment, for what period, etc.
I will tell you from the beginning that I don't have a problem with pets (I own a little dog myself).

Now I am going to tell you something about the apartment and myself so we can get to know each other.

The apartment: is exactly like in the pictures, fully furnished, renovated with taste and available from 2 months to 8 years. Also, very important, the utilities (water, gas, electricity, Internet, cable TV, parking space, refrigerator, microwave, etc) are included in the price of 400 ? per month for whole apartment. The rent for the apartment is 400 ? per month and this includes the utility bills (all included) and you will be required to pay a security deposit of 400 ?. This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment. I have the option of sending all my furniture into storage if you want to bring your own (no extra costs).

About myself: I'm Jacqualine Willems, 36 years old. I love books, theater, music, cinema, arts in general. I'm born in Paris, France, but I married in Italy. I'm hyperactive person, I'm a discreet person, obsessed in order and cleaning.
You can move in the apartment when you want because the apartment is free. The only problem is that I`m already in Madrid because we started the work, but you don't need to worry because we find a way to rent the apartment.

Let me know asap.
Thanks
"
Scritto da delia il 26/01/2014 alle ore: 14:49
avete notizie di una societa' di nome "Trans Express" si dovrebbe occupare di trasporti internazionali di auto.? Ho visto un annuncio di un auto su auto-scout24.it. Ho mandato una mail al venditore e mi ha risposto che essendosi trasferita all'estero, in Belgio la macchina ? li' e quindi si e' offerta di eseguire la transazione tramite questa societ? . devo versare il 50% della cifra a questa societ?, dopo di che mi dovrebbe pervenire la macchina a casa , in prova per 7 giorni. se mi piace la tengo e verso il restante 50%, altrimenti la restituisco e mi restituiscono i soldi. Per me ? la prima volta quindi che acuisto tramite internet, quindi ho paura di fregature.
Scritto da miriam il 23/01/2014 alle ore: 18:36
vorrei segnalare anche questa societ? avrei dovuto acquistare un auto....non sono certa ma secondo me anche una truffa http://t-express.eu.pn/escrow.htm
Scritto da Ale il 14/01/2014 alle ore: 12:27
Grazie mille a tutti voi.

Io sono in contatto con "Jacqualine Willems" che mi ha mandato esattamente le stesse IDENTICHE email che citava Antonella il 19/11/2013 (che non hanno neanche un corretto inglese). Questa volta era per una casa a Cagliari 500 euro tutto compreso, sempre su Subito.it. Questo "tutto compreso" gi? mi puzzava un p?..chiedendo poi in giro molti mi dicevano che poteva esser una truffa e ora grazie a voi ne ho la certezza. Che bastar**!!! ma non c'? un modo per denunciare questa persona? purtroppo l'unico dettaglio che ho ? l'email "jacqualine.willems@gmail.com" ma immagino che non serva a niente. Non ho ancora risposto o "smascherato" questa persona.. se servisse potrei chiedere altri dettagli.
Grazie ancora.. questo sito dimostra che internet non serve solo per le truffe ;)
Scritto da enrico il 22/11/2013 alle ore: 13:15
berta maes offre appartamento in affitto a milano veramente economico.....veramente?
Scritto da enri il 22/11/2013 alle ore: 02:14
berta maes insiste!!! appartamento a milano...tutto incluso 400?
Scritto da Peppe il 21/11/2013 alle ore: 16:37
Salve, qualcuno di voi ha mai provato il servizio fornito da iescrow.it? E' affidabile come servizio? Aspetto suggerimenti, grazie...
Scritto da Peppe il 20/11/2013 alle ore: 12:33
Salve, ho letto articolo e commenti e li ho trovati estremamente interessanti. Devo concludere una trattativa con un venditore su Kijiji che mi sembra un p? sospetto in relazione al comportamento di un altro venditore che voleva palesemente fregarmi. Io ho trovato su internet come metodo per effetuare il pagamento il sistema Escrow fornito da https://www.iescrow.it/‎ che tra l'altro dovrebbe permettermi anche di provare l'oggetto (dato che si tratta di una attrezzatura professionale) prima di sbloccare la transazione in uscita. Che ne pensate, ? sicuro? Posso fidarmi? Qualcuno di voi lo ha mai provato? Grazie, ciao.
Scritto da laura il 19/11/2013 alle ore: 20:36
Prestare MOLTA attenzione a una sedicente BERTA MAES.
Scritto da Antonella il 19/11/2013 alle ore: 20:16
Ciao ragazzi,
una certa Berta Maes sta cercando di affittarmi un appartamento a Torino tramite subito.it. Ecco la mail che mi ha mandato:

"Thank you for your interest. My name is Berta Maes and from the internet add, with the apartment. The reason for which I am renting my apartment is that I had to work in another country, which is Madrid, Spain for 6 months initially, but now I learned that my job will continue for at least 8 years more in the current location. I have already made permanent living arrangements here for me and my children, therefore we decided to put our apartment on the internet up for rent."

E quando gli ho risposto per avere maggiori informazioni mi ha proposto di procedere al pagamento mediante Escrow:

"Thank you for all the info. The solution to view and rent the apartment is to meet with me so I am ready to come in Italy.
The problem is that I requests payment for the deposit month and a security deposit in advance to be sure that you have really intention of renting the apartment.
I don't want your money first because I don't have need, I will buy the ticket of plane with my money, and I intend to use Escrow for protect your money, and show me that you have this money and you are a tenant real.
Now I will explain you how it work:

1. I will send our transaction details at escrow;
2. Escrow will check the details of our transaction;
3. After they check the details, Escrow will contact you and send you the invoice together with all payment instructions;
4. Meanwhile you have 24 hours to confirm the payment to Escrow.
5. You must deposit the money in a bank account of Escrow.
6. After you confirm the payment, in 1-2 days I will be in Italy and contact you.
7. Escrow keeps your money until you see the apartment.
8. If you don't like the apartment and don't want to rent it, you will receive all your money back immediately from Escrow.
9. If you communicate to Escrow you want to rent the apartment, they will release the money to me.

NOTE: The money stay at Escrow in a safe bank account until you see the flat and sign the contract. If you don't like the flat after you see it, Escrow refund you all your money.

I want to make 2 things very clear :
1. The rent for the first month (350 ?) you will be required to pay a security deposit of 350 ? (total 700 ? first month).
This security deposit will be refunded to you at the end of your stay in my apartment.
PS: After this first payment through Escrow, the payment will be made monthly to my bank account on a scheduled date (at your convenience).
2. The payment is a simple formality and by paying you are not obliged to rent the apartment. You are just respecting the policy of escrow company.

Now, in order to start the transaction I will need the following information from you :

a) Your full name ( first name , last name )
b) Your current address ( street name , street number , postal code , city )
c) Your telephone number (mobile or home number )

After I will receive this information from you I will register our transaction to escrow."

Ora da quanto leggo ho capito che non ? il caso di fidarsi!! Ha troppi appartamenti sparsi in tutta Italia!! E non mi sembra normale!
Scritto da bob il 18/11/2013 alle ore: 10:06
Nazario, una certa Berta Maes, a detta sua di Bruxelles e che lavora ora a Madrid, sta cercando di affittarmi un appartamento vicino Acilia (RM) tramite subito.it. mi ha appena proposto di usare "escrow" per versare la caparra. ancora non mi ha indicato un sito per? mi ha chiesto nome indirizzo e cellulare. a questo punto penso proprio che sia una truffa...
Scritto da Nazario il 14/11/2013 alle ore: 13:03
ciao ragazzi mi servirebbe un info...sopratutto scrivo a questa persona: Fulvio che ha postato in cima al blog. Ho trovato questa casa a livorno a 450 euro tutto incluso compreso il posto macchina. molto simile al tuo annuncio di venezia, l'annuncio ? stato trovato su subito .it la tipa che ma contattato si chiama Berta Maes ti dice nulla? non nascondete il nome di questa persona per favore perch? se ? una truffaldina visto che lavoro per la polizia me la *************...ti lascio la mia mail fulvio fammi sapere per favore.
allalonsolis80@gmail.com

grazie
Scritto da fulvio il 23/10/2013 alle ore: 01:23
A me hanno cercato di affittare una casa a Venezia, con posto macchina...
Dopo uno scambio di diverse email con la fantomatica proprietaria dell'appartamento, trovato su subito.it, nelle quali avevo rilevato alcune piccolissime incongruenze, mi ? venuto il sospetto nel momento in cui ho ricevuto la mail con la richiesta di pagamento, proveniente dal sito E***.com Mi sono fatto un giro su google, ho trovato il vostro sito che mi ha ulteriormente allertato, e in pi? mi sono registrato gratuitamente sul sito iESCROW e ho chiesto a loro tramite chat. Mi hanno risposto subito, sconsigliandomi vivamente di effettuare il bonifico.
A quel punto ho riletto con attenzione tutta la corrispondenza in inglese, dove a un certo punto si faceva riferimento ad un parking space e acui non avevo dato importanza. Ho dunque chiesto informazioni al venditore riguardo al parking space, che mi ha risposto che l'appartamento disponeva di uno spazio parcheggio per l'automobile...
Comunque non ? dato facile capire che si trattava di una truffa.
Adesso vorrei capire se e a chi si pu? denunciare la cosa (a subito.it ?) per evitare che qualcun altro possa cascarci
Scritto da Falcon Crest il 06/05/2013 alle ore: 14:57
indirizzo di questa banca?
Scritto da Franca il 06/05/2013 alle ore: 03:12
Salve,
sto vendendo un Macbook su ebay in Brasile (dove abito) ed il compratore momentaneamente in Nigeria per lavoro mi dice che ha fatto il deposito in banca, ma quando penso di ricevere la conferma mi arriva un' email da US Bank escrow chiedendomi i mie dati e di spedire il prodotto e mandare la ricevuta via fax o scanner. Solo dopo mi depositeranno i soldi. Che cosa ne pensate, sapete qualche cosa su questa banca? Grazie
Scritto da Giuseppe il 11/04/2013 alle ore: 13:30
lascia perdere LON-courier.com ? una truffa
Scritto da Andrea M il 11/04/2013 alle ore: 10:33
Sapete qualcosa su LON-courier.com? perch? un certo molina javier mi ha proposto 3 iphone 4s 16 gb a 600 euro e mi ha proposto di fare la consegna con questa compagnia.
Grazie
Scritto da shredder il 05/12/2012 alle ore: 17:35
VI DICO SOLO CHE TOMMASO COLLA**TI "MI" STAVA QUASI PER FREGARE POI......
MI SONO DETTO FAMMI CONTROLLARE IL WEB E SIETE USCITI VOI !!!

GRAZIE soprattutto ad Antonio il primo in alto
mi ero accorto che anche il modo in cui scriveva era molto strano e poi il copia incolla identico, non ? che sono proprio sceso dalla montagna del sapone per? vorrei farvi leggere le mie tre emails di risposta. In una lo ringrazio addirittura per avermi scritto una risposta cos? lunga e dettagliata. ahahahahah
Scritto da Rem? il 02/12/2012 alle ore: 15:04
hai fatto bene... si vede lontano un miglio che ? una truffa..
Scritto da antonio il 02/12/2012 alle ore: 14:51
Vi racconto la mia. Ho appena trovato un annuncio su subito.it di un obiettivo Leica che mi interessa e rispondo all'annuncio:

"Il tuo obiettivo mi interessa, prezzo fisso o trattabile? Eventualmente puoi spedirlo? Hai
qualche altra foto dell'oggetto da inviarmi? "

Mi risponde un fantomatico Tommaso Collamati:
"La ringrazio per l'interesse nel mio annuncio. Ecco alcune foto. Se siete interessato a fare un acquisto veloce e sicuro, il prezzo ? 450 Euro con consegna gratuita tramite il corriere postale La Posta Svizzera, con possibilit? di prova. L'obiettivo si trova in Svizzera perch? ora vivo e lavoro a Sciaffusa, Svizzera. Fatemi sapere se siete d'accordo con la spedizione da qui, usando il servizio postale La Posta Svizzera. Confermo che l'obiettivo ? in ottime condizioni estetiche e perfettamente funzionante, senza graffi o altri difetti, con imballo originale, scontrino e garanzia italiana. Preferisco venderlo perch? io non lo uso pi?.
Voglio sottolineare che l'obiettivo sar? imballato con cura evitando possibili danni che potrebbero subire durante il trasporto."

Guardo le foto e qualcosa non torna:
"Ti confermi il mio interesse al tuo obiettivo ed il prezzo mi potrebbe andare bene, ma c'? qualcosa che non mi quadra: il numero di serie dell'obiettivo nell'immagine dell'annuncio ? diverso da quello delle foto che mi hai appena mandato."

Allora, lui risponde:
"Si, ho 2, ed ho sbagliato la foto dell'annuncio. Come li ho gia detto nel mio messaggio precedente, ha la possibilita di prova. Li spiego: poich? non ? possibile inviare un pacco in contrassegno dalla Svizzera, la posta svizzera propone un altro servizio, cio?, il servizio Escrow. Escrow ? la stessa cosa con il contrassegno, ancora meglio, perch? pu? provare il contenuto del pacco per 3 giorni, prima di rilasciare suo pagamento. Se vuole concludere l'affare posso spedire a mie spese il pacco, con la posta svizzera e li faccio inviare la conferma della spedizione.

1. Una volta la spedizione effettuata da me, la posta li inviera una conferma della spedizione, e delle istruzioni di pagamento ( su come deve inviare il pagamento alla posta ).

2. Lei invia il pagamento alla posta, per garantire la transazione, prima che la posta li rilascia il pacco. Ripetto: il pagamento lo deve inviare alla posta, non a me! Suo pagamento rimane alla posta fino a quando lei riceve e prova l'oggetto acquistato.

3. Dopo che lei ha inviato le informazioni di pagamento alla posta svizzera, la posta consegner? il pacco al suo indirizzo in 2-3 giorni lavorativi. Quando riceve il pacco, mi conferma la ricezione.

4. Avr? 3 giorni per provare l'oggetto e nel caso in cui lei decide di acquistarlo, deve informare la posta svizzera di rilasciarmi suo pagamento. La Posta non rilascer? il pagamento fino a quando lei non abbia approvato l'acquisto oppure il periodo di ispezione non sar? concluso.

5. Nel caso lei rifiuta l'oggetto acquistato, deve rispedire il pacco al mio indirizzo e la posta svizzera li rimborsa il pagamento iniziale.

Quindi, se e veramente interessato a fare questo acquisto, tutto quello che deve fare ? mandarmi le seguenti coordinate:

Nome:
Cognome:
Indirizzo:
Localit?:
CAP:
Una volta che ricevero queste informazioni da lei, effettuero la spedizione. Una volta che il pacco ? nella custodia della posta svizzera, sara contattato dalla posta svizzera con le istruzioni sul prossimo passo per fare l'acquisto. Faccio questa transazione tramite la posta svizzera perch? voglio evitare tutti problemi. Voglio cogliere l'occasione per assicurarle che questa transazione ? legittima, la parte finanziaria della transazione sar? controllata dalla Posta Svizzera, in questa maniera entrambi saremo protetti."

A questo punto l'ho mandato a pescare
Scritto da Gianluca il 29/11/2012 alle ore: 18:07
Ragazzi oggi ho contattato un signore, un certo Lov**o Mariano..
Lui ha messo in vendita su Subito.it 3 iPhone 4s a 550?
dice che adesso si trova in Inghilterra per collaborazione con la Apple e vende i telefoni a prezzo di fabbrica.. Inizialmente mi ha detto di effettuare il pagamento e lui avrebbe spedito subito.. Vedendo la mia insistenza mi ha dato la fotocopia del suo codice fiscale, e del suo documento d'identit? e poi il link per questo sito...http://europa-wwd.atspace.eu
Sito perfettamente uguale alle vostre descrizioni.. Adesso lui mi ha detto che vuole il mio indirizzo per mandare il pacco e poi io dopo una mail della compagnia del sito, inviare i soldi per far partire il pacco..
Tutto questo ha iniziato a Puzzarmi e ho iniziato a fare ricerche su internet.. Menomale che ho scoperto questo sito.. Dite che ? una truffa vero??
Scritto da Gianni il 28/11/2012 alle ore: 23:20
Ciao,
lascia stare gli annunci di Angelo Leu**i (angeloleu**i@gmail.com), sono tutti una truffa.
Pochi giorni fa ha inserito un annuncio su Subito.it, per vendere una macchina fotografica ad un prezzo quasi ridicolo, ma guarda caso la macchina si trovava in Lussemburgo.
Questo il testo della mail:
La ringrazio per l'interesse nel mio annuncio. E 'stata acquistata il 17/03/2012 e viene con scontrino e garanzia italiana di 3 anni. Ha solo circa 1800 scatti. Ecco alcune foto. Se siete interessato a fare un acquisto veloce e sicuro, il prezzo ? 850 Euro con consegna gratuita tramite le poste lussemburghesi, con possibilit? di prova. L'attrezzatura si trova in Lussemburgo perch? ora vivo e lavoro a Lussemburgo. Fatemi sapere se siete d'accordo con la spedizione da qui, usando il servizio postale delle poste lussemburghesi. Confermo che l'attrezzatura ? in ottime condizioni estetiche e perfettamente funzionante, senza graffi o altri difetti, con imballo originale, scontrino e garanzia italiana. Preferisco venderla perch? io non la uso pi?.

Voglio sottolineare che l'attrezzatura sar? imballata con cura evitando possibili danni che potrebbero subire durante il trasporto.

Grazie,
Angelo Leu**i.

Sfortunatamente per lui lavoro per un'azienda che ha una sede in Lussemburgo...e quando gli ho detto che avrei potuto ritirare l'oggetto a mano mi ha dato la sua disponibilit? alla transazione (probabilmente pensava di guadagnarsi la mia fiducia), salvo poi sparire dalla circolazione quando gli ho detto che sarei capitato dalle sue parti proprio la settimana successiva.

Stessa cosa per un altro venditore, tale Luca Fazio (fazio.luca@live.com), solo che stavolta l'oggetto era a Londra...e guarda caso non accettava ne scambio a mano, ne spedizione in contrassegno...proprio spudorato insomma:

Salve

Il mio prodotto ? funzionante 100% ,sensa segni di usura e sensa graffi.Prezzo ? compreso spedizione assicurata.
In questo momento sono situato in (Regno Unito) e non si puo fare scambio a mano.
Prodotto e con garanzia Italia.
Faccio la spedizione asicutata con UPS/DHL e pacco arrivera in 3-4 giorni dopo pagamento effetuato.
NON INVIO PACCO IN CONTRASSEGNO perch? di recente ho avuto un problema perch? ho inviato un pacchetto e quella persona non ha sollevato il pacchetto.In questo modo ho perso tempo, Ho pagato i soldi per inviare pacchetto e poi ho pagato una tassa per raccogliere il pacchetto.
Prodotto e completo di tutti accesori di origine scatola originale.
Sono disposto a ritirarlo entro 10 giorni dall'acquisto nel caso avesse un qualunque problema in questo tempo!

Per qualsiasi informazione contattatemi.

Grazie tante
Scritto da Maurizio il 26/11/2012 alle ore: 23:26
Signor Lucio, le consiglio vivamente di non acquistare nulla da Angelo Leu**i Anche io, attirato da un offerta simile alla sua (solo che nel mio caso l'annuncio diceva che era di Torino :) e a nome Ciro)...ho contattato il venditore che poi si ? rivelato proprio il signor Leu**i (ammesso che sia il suo vero nome...) che, tramite email, mi ha proposto lo stesso identico iter!!! ...non si fidi...
Scritto da Fabio il 24/11/2012 alle ore: 19:45
Per Luciobevilacqua ciao Lucio, lascia perdere io sono capitato qui quando lo stesso signor Leu**i, aveva da vendee un imac da 27" e mi ha proposto esattamente lo stesso metodo che ha proposto a te!!!!
Scritto da Lucio Bevilacqua il 24/11/2012 alle ore: 16:10
Salve, sarei interessato ad un acquisto per un videoproiettore della epson, valore di mercato sul nuovo circa 3000? me lo propongono usato con 20 ore di utilizzo a 600 ? , l'annuncio ? di un certo Angelo Leu**i, che ha postato l'annuncio sul sito bakeca.it e come luogo Roma.Una volta contattato mi dice che sia lui che il proiettore si trovano in lussemburgo e dovrei effetture il pagamento alle poste lussemburghesi che mi garantirebbero secondo lui un servizio di Escow senza nessun costo aggiuntivo! Solo una volta esaminato l'oggetto e aver contattato le poste lussemburgesi il pagamento verrebbe girato a lui! Che faccio?? mi fido? ... provo a proporri di inviarmi il pacco con corriere TNT express con spedizione a mie spese? Sono andato sul sito delle poste lussemburghesi ma non sono riuscito a trovare nessun servizio di Escrow?!?
Scritto da luca il 19/11/2012 alle ore: 16:54
ciao a tutti vorrei comprare un pc il tipo dice di stare in svizzera e dovrei pagare la posta svizzera che fornisce un servizio escrow... sar? affidabile aqualcuno ha avuto precedenti?
grazie
luca
Scritto da Carlo il 05/10/2012 alle ore: 10:28
Ciao ragazzi, io ne ho cercati tanti su google prima di acquistare il mio cell su subito.it l'unico servizio serio che ho trovato ? www.************ che tra l'altro ? anche Italiano. Ho contattato la loro assistenza e mi hanno subito risposto, hanno anche un numero verde. Ho concluso l'acquisto senza problemi.
Scritto da Luca88t il 01/10/2012 alle ore: 22:02
Io ho dei dubbi seri su http://www.accuro.4t.com/cgi/index.php qualcuno lo conosce o sa aiutarmi?
Scritto da ivan il 20/07/2012 alle ore: 21:47
sempre per fabio.. scusa la mia e.mail ? ivan@gmgalvanicamareno.it. ciao
Scritto da ivan il 20/07/2012 alle ore: 21:46
X Fabio. Ti scrivo qui la mia e-mail se mi contatti ti spiego la mia situazione. Ciao Ivan
Scritto da fabio il 19/07/2012 alle ore: 15:23
X Ivan.Anch'io mi sa che mi sono fatto fregare, ho comprato una chitarra molto costosa a soli 600 euro da KONSTANTINA EFTHYMIOU, anche a me ha mandato la carta di identita e ho fatto tutto con la oasis cargo.attendo lunedi e vediamo. Eppure ieri mi hanno mandato una email che c'erano dei problemi e avrebbero posticipato la consegna e se non volevo potevo richiedere i soldi indietro.sono proprio organizzati bene.
Fammi sapere ivan come ti e andata.
Scritto da Alessandro Giorio il 17/07/2012 alle ore: 22:28
Grazie @Steven non ne sono sicuro ma probabilmente hai ragione, se si tratta di Quinto Munoz in questo cas aveva cambiato il nome in Naolin Fernandez
Scritto da ivan il 17/07/2012 alle ore: 21:39
Buona sera. Qualcuno conosce la Oasis cargo transport?
e' affidabile?
grazie...
Scritto da Andrea il 17/07/2012 alle ore: 16:59
Ciao a tutti, se vi chiedono denaro dal sito Escrow www.pmi-courier.com, lasciate stare, stavo per comperare nr. 3 iPhone 4S 32gb sigillati a 600?, trovato su Subito.it.
Ho provato a chiamare il nr. di telefono spagnolo che compare nel sito, ma mi da inesistente.
Trattasi sicuramente di una bufala.
Scritto da Steven il 17/07/2012 alle ore: 14:15
@Alessandro Giorio: ? sempre lo stesso impostore di fst courier (la grafica ? identica) non cascarci.
Scritto da Alessandro Giorio il 16/07/2012 alle ore: 19:41
ciao chi mi sa dire qualcosa su questo sito? http://www.pmi-courier.com/
Scritto da ettore il 13/07/2012 alle ore: 23:07
qualcuno conosce questa signora greca KONSTANTINA EFTHYMIOU?
Vende un apparato ricetrasmettitore 700 ? quando il suo valore al nuovo ? di 9.000?
Utilizza sempre societ? di deposito di garanzia senza chiedermi alcun costo aggiuntivo! Mi ha mandato perfino la sua carta di identit?...........
Mi sa che ? una truffa bella e buona... staremo a vedere! ^_^
grazie e buona serata a tutti
Scritto da Valeluna il 10/07/2012 alle ore: 18:01
Qualcuno s? qualcosa sul sito Attlaso.com??
Scritto da LucaVR il 06/07/2012 alle ore: 20:39
crosstrade.alibaba.com/order/ctOrderPost.htm?pageType=po&targetId=535248974&productId=535248974&svId=10093939&pName=carbon bicycle frame

questo ? il sito dove il venditore di un telaio da bici in carbonio vorrebbe che effettuassi i pagamento....sembrerebbe buono...non mi convince che davanti all'indirizzo non ci sia https...e firefox mi dice che non ci sono dati riguardo al proprietario del sito....non credo che acquistero' il telaio della bici...ah dimenticavo...il venditore alla mia richiesta di effettuare la transazione su paypal non ha voluto assolutamente...cercando di convincermi della bonta' di escrow.....
Scritto da Ballo il 03/07/2012 alle ore: 00:12
Sandy Fernandez corriere f.s.t ? una truffa non cadeteci come sono caduto io 450,00 persi
Scritto da Simone il 29/06/2012 alle ore: 00:18
NON pagate niente a Quinto Munoz, ? un truffatore. FST - Courier adesso si chiama NEV - Courier, ma il sito ha la stessa identica grafica... NON DATEGLI SOLDI.
Scritto da Steven il 27/06/2012 alle ore: 11:20
Leggi il mio commento sotto. Penso che il truffatore si chiami Quinto Munoz (almeno dall'email). Se hai pagato penso che i soldi non li recuperi .
Scritto da mirko il 25/06/2012 alle ore: 14:21
ciao ragazzi io ho pagato due giorni fa per un telefono e mi ha dato il corriere f.s.t...posso fare qualcosa?
Scritto da Steven il 20/06/2012 alle ore: 14:06
L'ultimo che ho scoperto ? un tizio che mette i cellulare a basso prezzo da Spagna su subito.it che ti propone come escrow il sito: http://www.fst-courier.com/index.php
Il numero del corriere ? inesistente ( provato con skype :P ), ho cercato di indirizzarlo sul sito ufficiale di un escrow serio che gli ho detto che avrei pagato io le spese. Non mi ha pi? contattato da quella volta.
Scritto da balogol il 19/06/2012 alle ore: 13:18
Cicchillacchi78 e tu vai a dare 600 euro sulla fiducia a uno sconosciuto e solo dopo averli dati chiedi se il sito ? serio???
chiedere prima di dare i soldi no??? Troppo stanco per farti un giro su google??
Scritto da Cicchillacchi78 il 19/06/2012 alle ore: 01:17
Di questa sapete qualcosa?

www.royal-ferry.tk

Una settimana fa gli ho versato 600 euro per un mac, il sito sembra vero porca miseria! i soldi li ho dati tramite western union.....ad una persona di cui DOVREI avere nome indirizzo etc......ma mi sa che e' impossibile recuperare i soldi, giusto?!

Scritto da jack il 06/06/2012 alle ore: 19:48
? na truffa
Scritto da Enrico il 06/06/2012 alle ore: 19:36
Ciao a tutti, avrei una richiesta, il sito http://www.mak-courier.com ? un sito truffa o mi posso fidare ?
Scritto da alessandro il 02/06/2012 alle ore: 06:41
C'? nel mercato web di apparecchiatura fotografica un personaggio con mille nomi dichiara sempre la stesa cosa dice di essere momentaneamente all'estero esempio svizzera francia spagna inghilterra canada naturalmente dice per lavoro quindi non pu? essere presente alla vendita ma chiede soldi prima ? una truffa solo che non capisco come mai chi ? deputato a scoprire questi personaggi non li arresti ? molto semplice vederli, riconoscerli perch? mettono sempre dei prezzi molto bassi ( naturalmente ognuno di noi vorrebbe fare l'affare ma non ? cos? purtroppo) questo tipo che indico io gira tranquillamente nel web come mai fate qualcosa
Scritto da Giovanni il 31/05/2012 alle ore: 22:05
era un truffatore....fortuna che l'ho scoperto in tempo....state attenti perch? varia l'identit? ma utilizza sempre le stesse frasi....
Scritto da Fede80 il 31/05/2012 alle ore: 21:31
@Mykjo : Bag courier ? un sito truffa.

@Giovanni: sul sito della posta svizzera c'? anche la versione in lingua italiano del sito con i numeri di telefono del servizio clienti. Chiamalo e chiedi se hanno un escrow.
Personalmente comunque gi? mi puzza un po' che delle poste facciano escrow......boh chiedi direttamente a loro!
Scritto da Giovanni il 31/05/2012 alle ore: 08:21
io sono in trattativa con un certo Jacopo che asserisce di vivere in Svizzera e pi? esattamente a Sciaffusa.Ha messo un annuncio su Subito.it per la vendita di un obbiettivo fotografico usato ad un prezzo allettante.Mi ha proposto l'acquisto tramite Escrow delle Poste Svizzere....che devo pensare? E' il solito truffatore che ha fatto proposte simili a qualcuno di voi?
Scritto da Mykjo il 29/05/2012 alle ore: 02:49
E del sito www.bag-courier.com mi sapete dire qlc raga?
Scritto da Mal il 19/05/2012 alle ore: 21:31
Mi sono messo in contatto con un tizio che mi ha proposto una compravendita tramite le poste Svizzere che , detta da lui, eseguono l'ESCROW. Esattamente come ? successo a Carlo e a Luca Barso. Che fare???? mi s? che mando tutto a monte.
Scritto da pierino pel? il 12/05/2012 alle ore: 21:35
http://www.control-market.com ? un sito truffaldino, ? stato creato 3 giorni fa per questo non trovi niente in rete!!! Rag? cavolo state attenti!
www.control-escrow.com invece non esiste
Scritto da Gianluca il 12/05/2012 alle ore: 18:35
Ciao a tutti e di questo che ne pensate? mi hanno proposto un pagamento su questo sito che apparentemente ? americano, ho fatto ricerche su google ma niente... attendo risposte Grazie a tutti!!!!

http://www.control-market.com/
Scritto da giovanni il 11/05/2012 alle ore: 21:34
avete notizie del sito www.control-escrow.com? mi hanno proposto di fare una transazione qui sopra
Scritto da giulio il 07/05/2012 alle ore: 20:22
F.A.G. - Courier ? una truffa stai alla larga
Scritto da damiano il 07/05/2012 alle ore: 15:11
mi ? stato inviato questo sito escrow: http://www.fag-courier.com/ ? una truffa??? Galaxy Note dalla Spagna nuovo a 255?
Scritto da carlo il 22/04/2012 alle ore: 15:44
signori grazie per l'aiuto ,mi ? capitato di aver a che fare con un tizio che mi ha proposto un acquisto con il metodo escrow presso la Posta Svizzera,adesso grazie a voi ho le idee chiare e siccome ? in attesa di una risposta come potrei fare per fargli uno scherzetto?continuo la transazione con la polizia postale?datemi un consiglio ,grazie ancora a tutti.
Scritto da Daniel il 10/04/2012 alle ore: 13:26
Attenzione gente, anche il seguente sito ? truffaldino http://www.dec-courier.com
Un plauso a chi si ? fatto carico di pubblicare con dovizia di particolari il presente articolo.
Scritto da Winzozz il 10/04/2012 alle ore: 10:53
Enrico se ci dici l'indirizzo di SOX couriers forse possiamo aiutarti
Scritto da Enrico il 10/04/2012 alle ore: 00:48
Su questa societ? avete qualche informazione?: SOX couriers....grazie
Scritto da Gaggy il 04/04/2012 alle ore: 19:10
Grazie mille!! c'? mancato poco che m'inc****se questo
Scritto da flyzone69 il 04/04/2012 alle ore: 17:34
? una truffa. Guarda qua: http://www.cybercrimeops.com/forums/showthread.php?p=61862
Scritto da Gaggy il 04/04/2012 alle ore: 16:33
QUalcuno conosce la ditta tjtransports?
HO come un sospetto con un tizio mi vuole fregare tramite questa ditta... Volevo comprare una moto che cui ha messo in vendita Su un sito di annunci svizzero. SOlo che lui non risponde a certe mie domande e vuole solo che confermo la transazione. Poi mi sono informato Su questa ditta e Ho provato a chiamare ma non esiste il numero di telefono. Cosa mi consigliate?
Scritto da Diego Bergandi il 31/03/2012 alle ore: 00:11
Ciao, per Luca Barso... l'affare che ti proponeva 'lo svizzero' tramite escrow e poste svizzera e' mica un'ottica Nikon??? L'affare mi puzza un po'....
Scritto da Luca il 10/03/2012 alle ore: 15:24
Sono entrato in contatto con un tizio che mi ha proposto la stessa cosa di Luca Barso.
Stessa pagliacciata.
Per fortuna ho letto prima questo articolo.
Grazie e complimenti per la precisione della guida.
Scritto da pollon il 02/03/2012 alle ore: 18:29
qual'? il link del servizio?
Scritto da Luca Barso il 02/03/2012 alle ore: 10:42
io sono ho contattato un tipo che mi propone un'affare tramite posta svizzera e le condizioni sono pressoche simili mi manda la ricevuta di spezione e dopo la posta svizzera mi comunichera dove depositare i soldi dopodiche nel giro di 1-2 goiorni lavorativi mi arriva la merce e ho tre giorni di tempo per verificarla e ordinare se si o no effettuare la transazione a carico del venditore...cosa devo fare?
Scritto da Albert il 15/11/2011 alle ore: 17:27
? una truffa lassa sta'
Scritto da Fabrizio il 15/11/2011 alle ore: 15:01
http://www.wwfinancial.org/italiano.html
ho trovato un annuncio di lavoro che propone di lavorare con questo sito escrov, vi pare esista questa societ? o e una truffa pure questa?

era su infojobs, praticamente ti dicono fai da tramite ecc

grazie anticipatamente
Scritto da fabio il 14/10/2011 alle ore: 23:16
dimenticavo, chi ti ha proposto quell'escrov??? attento che di solito i complici ti mandano da queste societ?. Attento a chi te lo ha proposto!!!
Scritto da fabio il 14/10/2011 alle ore: 23:13
lascia stare Dario quello ? un sito truffa. Sicuro al 100%.
Proponi una tua societ? ma che sia davvero fidata.
Scritto da Dario il 14/10/2011 alle ore: 12:47
Anche io avrei una richiesta, mi propongono di gestire una transazione con l'Inghilterra con http://www.expressparcel2go.com (WWD), mi posso fidare secondo voi o ? meglio che sia io a proporre al venditore una societ? eascrow di mia fiducia?

GRZ1000
Scritto da francangelo il 10/06/2011 alle ore: 21:11
Ogni parola ? un colpo allo stomaco, al termine mi sono autoflagellato. Se avessi letto questo articolo non sarei caduto, esattamente come descritto, nella trappola. Purtroppo l'ignoranza e la credulit?, in buona fede, non lascia scampo alla fregatura. Certo che dopo aver letto l'articolo sar? improbbile ingannarmi ancora. Devo dire che il sito correlato al trasporto era fatto molto bene e forse solo un esperto d'iformatica poteva capirne l'inattendibilit?. Ho cercato invano di trovare un sito con database dove poter scrivere i nomi e l'email dei truffatori, ma non l'h? trovato. Se fossi capace lo farei io, anche perch? alla Polizia Postale, dove ho fatto la denuncia e dove sono andato alcune volte, ho trovato molte persone truffate. Ore di attesa per la denuncia. Sarebbe quindi opportuno per tanti.
Grazie comunque dell'esauriente documentazione.
Scritto da gatano altobelli il 09/05/2011 alle ore: 13:12
vi prego voler esaminare questa fantomatica societa palafox trust
Inserisci un commento...
Commento:
Scegli il tuo avatar:


Nome:
Indirizzo e-mail: (non obbligatorio)
(Digita il tuo indirizzo e-mail solo se desideri ricevere notifiche sugli altri commenti a questo approfondimento. E' sufficiente digitare l'indirizzo una sola volta. Con il suo inserimento dichiari di aver letto l'informativa a seguire e di aver espresso il tuo consenso.)
DAMMI UNA NUOVA IDENTITA'
Codice di verifica antispam:
*acbe

Riscrivi nel box sovrastante la parola in rosso che vedi alla sua sinistra, sostituendo l'asterisco * con la lettera d - (Per es. se la parola è ab*dh digita abddh)

InterTraders CommentSys v.2.0
| Ultimi commenti |
Valentina in Escrow truffaldini, come riconoscerli ed evitarli....
"Ragazzi anche io ho avuto a che fare con il presunto chirurgo, con me era una donna, Manuela Garcia, chirurgo a Granada con la famigliola felice al seguito..."

sara in Escrow truffaldini, come riconoscerli ed evitarli....
"manuela1966garcia@gmail.com questa è la nuova email di questo fantomatico chirurgo ma sta volta è una donna e si chiama manuela Garcia per un appartamento..."

Ciro in Il corriere non consegna la merce: chi ci deve risarcire?...
"salve, ho utilizzato piu volte il servizio di spedizioni "spedirecomodo.it" mi sono sempre trovato bene, fino a quando mi e successa una cosa inusuale, eff..."

Marta in La truffa dei cuccioli sbarca nel Bel Paese, le puppy scams anche in I...
"NON ABBIATE A CHE FARE CON martinakurts33@gmail.com E l agenzia con il quale vi mette in contatto. Purtroppo ha molti annunci online e non saprei come den..."
Le più lette
InterTraders è un sito curato dallo Studio Legale Massa © 2007-2017 All Rights Reserved
InterTraders Core v6.0 - Link Informativa estesa sui cookies